گوناگون

عرضه چه خوراکی‌هایی در بوفه مدارس مجاز است؟

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به بیان فهرست خوراکی‌های مجاز در بوفه مدارس پرداخت و گفت: هرگونه تخلف در بوفه مدارس قابلیت پیگیری دارد.

نسترن زارعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، گفت: عرضه انواع پفک، چیپس، یخمک و نوشابه های گاز دار‌(به جز ماء‌الشعیر)، انواع سوسیس، کالباس، سالاد اولویه و فلافل را در بوفه مدارس غیرمجاز است.

به گفته رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین عرضه انواع لواشک و آلوچه های فاقد پروانه بهداشتی، آبنبات‌هایی که به سقف دهان می‌چسبند و آب میوه‌های حاوی اسانس در بوفه مدارس غیرمجاز است.

زارعی ادامه داد: عرضه دیگر خوراکی‌های بسته بندی شده دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که علامت استاندارد داشته و نشانی کارخانه، تاریخ تولید و انقضای معتبر بر روی آن‌ها درج شده باشد، در بوفه مدارس مجاز است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: انواع خشکبار شامل پسته، بادام، گردو، بادام زمینی، بادام هندی، فندق، نخودچی، توت خشک، انجیر خشک، کشمش، آجیل و سویا قابل عرضه در بوفه‌های مدارس است.

وی همچنین عرضه انواع میوه خشک و خرما به صورت بسته بندی شده را در بوفه مدارس مجاز دانست و اظهار کرد: انواع کیک، کلوچه، بیسکویت سبوسدار و غنی شده نیز در بوفه مدارس مجاز است.

وی با اشاره به مجاز بودن عرضه انواع ماست و کشک و بستنی(به‌ جز بستنی‌های یخی) که پاستوریزه یا استرلیزه باشند در بوفه مدارس، افزود: عرضه لقمه‌های حاوی نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و پنیر و خیار، نان و پنیر و گوجه فرنگی و نان و کره و عسل که قابلیت عرضه در بوفه مدارس دارند نیز مجاز است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: انواع غذاهای پختنی مثل آش و سوپ، لوبیا، عدس، حلیم، شله زرد، سمنو، فرنی و شیر برنج نیز در صورت پخت بصورت بهداشتی مجاز به عرضه در بوفه مدارس است.

زارعی ادامه داد: عرضه انواع میوه‌های شسته شده و ضد‌عفونی شده بصورت وکیوم در ‌بسته‌های یک نفره در بوفه مدارس مجاز است.

‌به گفته زارعی، عرضه نوشیدنی هایی مثل دوغ بدون گاز، آبمیوه‌های طبیعی پاستوریزه، ماء‌الشعیر و آب معدنی در بوفه مدارس مجاز است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه هرگونه تخلف بوفه‌های مدارس در خصوص فروش مواد خوراکی غیرمجاز قابل پیگیری است، بر اجرایی شدن دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم در راستای تامین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان در کلیه مدارس تاکید کرد.

زارعی با اشاره به اینکه بوفه‌های مدارس تحت نظارت مستقیم آموزش پرورش قرار دارند، گفت: هرگونه تخلف در بوفه مدارس پیگیری می‌شود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا