گوناگون

عطايي: معروف بهترين پاسور دنياست

بهروز عطايي در مورد پيروزي تيم ملي واليبال ايران مقابل برزيل در هفته سوم ليگ جهاني واليبال گفت: تيم ملي ايران بعد از 2 شکست مقابل ايتاليا در هفته دوم ليگ جهاني با شرايط سختي وارد برزيل شد. بازيکنان ايران، بازي قابل قبولي مقابل ايتاليا ارائه نکردند و کيفيت لازم را نداشتند. کواچ هم به همين نتيجه رسيد و با شناخت ظرفيت ملي‌پوشان، دست از تعويض‌هاي کليشه‌اي برداشت و تغييراتي منطقي در تيمش انجام داد. او بازي را کنترل کرد و به ترکيب واقعي تيم رسيد. همچنين با کار کردن روي ذهن بازيکنان، آنها را به بهترين شکل به زمين مسابقه فرستاد.

به گزارش تسنيم، سرمربي فصل گذشته تيم واليبال کاله ادامه داد: معروف و موسوي در ديدار با ايتاليا عملکرد چندان خوبي نداشتند اما معروف در برزيل به عنوان يک کاپيتان واقعي و بزرگ‌تر تيم، همبازيان خود را کنترل مي‌کرد. او در حال حاضر بهترين پاسور دنياست. موسوي هم در برزيل پوست اندازي کرده بود و در کنار آرمين تشکري و شهرام محمودي،‌نمايش خيره کننده‌اي داشت. در نهايت هم ايران موفق شد ابرقدرت واليبال جهان را شکست دهد که تا حالا چنين نتيجه‌اي در تاريخ واليبال ايران رقم نخورده بود.

عطايي در مورد اسلوبودان کواچ، سرمربي صرب تيم ملي خاطرنشان کرد: در مورد کواچ بايد بر اساس منطق قضاوت کنيم. او مربي جوان و قابل قبولي است که در بالاترين سطح باشگاهي جهان مربيگري کرده است. در ليگ ايتاليا که توانمندي‌ها حرف اول را مي‌زنند به هر کسي اعتماد نمي‌کنند. او در اين شرايط تيم پروجا را نايب قهرمان جام حذفي و ليگ ايتاليا کرده است. کواچ فقط براي شناختن بازيکنان نياز به زمان بيشتري دارد چون رساندن يک تيم خوب به جايگاه بهتر خيلي سخت است و زمان بيشتري را مي‎‌طلبد. او تشنه موفقيت بوده و اين به سود تيم ملي ايران و خودش است.

بهروز عطايي در مورد ترکيب بازيکنان سرعتي تيم کلي نيز گفت: ولاسکو در ليگ جهاني 2013، محمد موسوي و‌ آرمين تشکري را به عنوان بازيکنان اصلي و از عادل غلامي به عنوان ذخيره استفاده کرد. او در مسابقات قهرماني آسيا در دبي جاي عادل و آرمين را عوض کرد. کواچ هم در ايتاليا از تشکري استفاده نکرد و عادل غلامي را مقابل برزيل در ترکيب 12 نفره قرار نداد که نشان مي‌دهد او هنوز صد در صد بازيکنانش را نمي‌شناسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا