گوناگون

علت افزایش چین و چروک پوست

یک متخصص پوست گفت: آفتاب سوختگی‌های شدید در درازمدت سبب افزایش چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی ابراهیمی گفت: با شروع فصل بهار و تابستان و استفاده بیشتر افراد از طبیعت احتمال تماس بیشتر پوست با آفتاب وجود دارد که این مسئله خصوصا در مناطق کوهستانی که میزان اشعه خورشید بیشتر از حد معمول است احتمال بروز آفتاب سوختگی را در افراد بیشتر می‌کند.

به گفته این متخصص پوست، دست‌ها، گوش‌ها، گردن و صورت که بیشتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند بیشتر در معرض آفتاب سوختگی قرار دارند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه آفتاب سوختگی معمولا به دو صورت بروز می‌کند، گفت: در نوع حاد آن پوست با تغییر رنگ، قرمزی، تیرگی، پوسته ریزی و حالت سوزش همراه است و در موارد شدید به شکل تاول بروز می‌کند.

ابراهیمی گفت: تیرگی‌های ناشی از آفتاب سوختگی در افرادی که پوست‌های روشن تری دارند، زودتر برطرف می شود.

این متخصص پوست در ادامه گفت: آفتاب سوختگی‌های شدید در درازمدت سبب افزایش میزان چین و چروک های پوستی می شود و از این حیث جلوگیری از بروز آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.

ابراهیمی افزود: تغییر رنگ پوست به سمت زرد و قهوه‌ای شدن در اثر آفتاب سوختگی زمینه بروز سرطان‌های پوستی را بوجود می‌آورد و توصیه می شود افراد تا حد ممکن از ایستادن طولانی مدت در برابر آفتاب بخصوص در فصل بهار و تابستان خودداری کنند.

وی به افرادی که به علت شغل خود مجبورند مدت زمان زیادی را در معرض نور آفتاب قرار بگیرند، توصیه کرد: جهت محافظت از پوست خود حتما از کرم های ضد آفتاب، لباس‌های پوشیده، عینک های آفتابی و… استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه کرم های ضد آفتاب بسته به نوع پوست متفاوند، بهترین نوع کرم های ضدآفتاب را کرم‌هایی با عیار حفاظتی 25 تا 30 درصد دانست و گفت: استفاده از این نوع ضد آفتاب برای اکثر افراد مناسب است.

ابراهیمی افزود: افرادی که پوست‌های حساس دارند باید از انواع قوی‌تر ضد آفتاب‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در افرادی که در تماس دائم با آفتاب هستند باید هر دو تا سه ساعت یک بار تمدید شود، گفت: افرادی که در معرض دائم نور آفتاب نیستند فقط زمان بیرون رفتن ضد آفتاب بزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا