گوناگون

عملیات اجرایی دو نیروگاه برق از تابستان امسال در زنجان آغاز می شود

81215984 5786525

به گزارش ایرنا، جمشید انصاری شامگاه چهارشنبه درمراسم کلنگ زنی نیروگاه کوچک مقیاس 15 مگاواتی شرکت انرژی پرتو زیما یک در شهرک صنعتی شماره یک زنجان، افزود: نیروگاه های کوچک مقیاس در راستای تامین برق مورد نیاز بخشی از صنعت احداث می شوند.

وی یادآورشد: استان زنجان در تولید برق مورد نیاز خود با مشکلی مواجه نیست.

انصاری اظهار کرد: مشکل اصلی در انتقال این نیرو تا شهرک های صنعتی و تحویل آن به واحدهای تولیدی و صنایع است که خود نیازمند سرمایه گذاری جداگانه ای می باشد.

استاندار زنجان گفت: امیدمی رود این استان در تامین برق به عنوان یکی از زیر ساخت های اساسی در صنعت بتواند از همه امکانات مورد نیاز استفاده کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان نیز در این مراسم گفت: هم اکنون 10 درصد برق کشور توسط نیروگاه های کوچک مقیاس این استان تولید می شود.

علی چهل امیرانی افزود: هم اکنون نزدیک به 500 مگاوات برق مورد نیاز صنایع این استان توسط نیروگاه های کوچک مقیاس تولید می شود.

وی یادآورشد: قرارداد خرید تضمینی 101 مگاوات برق تولید شده توسط نیروگاه های کوچک مقیاس برای صنایع بسته شده است.

چهل امیرانی اظهار کرد: عملیات اجرایی این نیروگاه کوچک مقیاس با ظرفیت 15 مگاواتی آغاز می شود اما برنامه توسعه ای آن بر روی 22 مگاوات متمرکز شده است.

مدیرعامل برق منطقه ای زنجان برق مورد استفاده در این استان را هم اکنون 517 مگاوات عنوان کرد و از پیش بینی افزایش مصرف برق در ماه آینده تا 570 مگاوات خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه های استان زنجان هم اکنون توان تولید 585 مگاوات برق را دارند.

نیروگاه 15 مگاواتی شرکت انرژی پرتو زیما یک با سرمایه گذاری 380 میلیارد ریالی زمینه اشتغالزایی برای 12 نفر را ایجاد می کند.

به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم عملیات اجرایی فاز یک مجتمع کاغذ راشا کاسپین ایرانیان با حضور استاندار و دیگر مسوولان استانی آغاز شد.

این واحد صنعتی برای تولید انواع کاغذ بسته بندی در دو فاز راه اندازی می شود و برای 250 نفر فرصت شغلی فراهم خواهد کرد.

7319/596

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا