گوناگون

عملیات برداشت گندم در پارس آباد آغاز شد

81201053 5760573

حسن روحی عصر امروز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، پیش بینی کرد امسال حدود 175هزار تن گندم آبی از مزارع بخش خصوصی و دولتی این شهرستان برداشت شود.

وی گفت: در سال زراعی جاری بیش از 32هزار هکتار از اراضی زراعی آبی این منطقه به زیر کشت گندم رفته است که به لحاظ نظارت خوب کارشناسان جهادکشاورزی و انجام به موقع و دقیق عملیات مربوط به کاشت، داشت و برداشت از سوی کشاورزان، وضعیت مزارع گندم این شهرستان مطلوب است.

وی، از استقرار پنج مرکز خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان در این منطقه خبر داد اظهار داشت: محصول گندم کاران به بهترین شکل ممکن خریداری و ذخیره سازی می شود.

وی، سطح اراضی قابل کشت این شهرستان را حدود 71هزار هکتار اعلام و بیان کرد: از این میزان 65هزار هکتار آبی و شش هزار هکتار اراضی دیم می باشد.

او، با اعلام اینکه بیش از 30نوع محصول زراعی در پارس آباد کشت و تولید می شود، گفت: به طور متوسط سالانه یک میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش هفتصد هزار میلیارد تومان در این منطقه استحصال می شود .

پارس آباد مغان در 230کیلومتری شمال اردبیل و کناره های رودخانه مرزی ارس واقع است، این شهرستان بعنوان ذخیره غلات استان اردبیل مشهور می باشد .

7121/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا