گوناگون

عوارض ورود انواع خودرو به جزیره‌ی قشم کاهش یافت

سرپرست امور پایانه‌ها و بنادر سازمان منطقه‌ی آزاد قشم از کاهش عوارض ورود انواع خودرو به جزیره‌ی قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس از قشم، «هرمز امیری» با بیان این مطلب گفت: به پیشنهاد مهندس «شعبانی‌فرد» سرپرست سازمان منطقه‌ی آزاد قشم، عوارض ورود انواع خودرو به این جزیره اعم از خودروهای مردم بومی و مسافران و گردشگران کاهش یافته است.

وی افزود: سرپرست سازمان منطقه‌ی آزاد قشم براساس سیاست‌های دولت «تدبیر و امید» در زمینه‌ی اجرای مرحله‌ی دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و کنترل بازار، دستور کاهش هزینه‌ی عوارض ورود انواع وسائل نقلیه به جزیره قشم را صادر کرد.

به‌گفته‌ی سرپرست امور پایانه‌ها و بنادر سازمان منطقه‌ی آزاد قشم، نرخ عوارض ورود اتوبوس به جزیره‌ی قشم از دو میلیون و 700 هزار ریال به یک میلیون و 80 هزار ریال و مینی‌بوس نیز از یک میلیون و 870 هزار به 710 هزار ریال کاهش یافته است.

وی ادامه داد: عوارض ورود کامیونت، خاور و شش چرخ به جزیره‌ی قشم نیز که در حوزه‌ی حمل و نقل مایحتاج عمومی فعالیت می‌کنند با کاهش چشمگیر همراه شده طوریکه از یک میلیون و 780 هزار ریال به 620 هزار ریال رسیده است.

امیری با اشاره به کاهش نرخ عوارض ورود سواری گفت: عوارض مربوط به سواری مردم بومی از 335 به 300 هزار ریال و عوارض ورود سواری‌های افراد غیربومی نیز از 485 به 450 هزار ریال کاهش یافت.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر عوارض ورود وانت بارها به جزیره‌ی قشم گفت: مبلغ مربوط به عوارض ورود وانت بارها نیز از یک میلیون و 685 هزار ریال بود به 450 هزار ریال کاهش یافته است.

سرپرست امور پایانه‌ها و بنادر سازمان منطقه آزاد قشم از تغییر نرخ عوارض کامیون 10 چرخ از دو میلیون و 420 هزار ریال به 845 هزار و تریلی از دو میلیون و 610 هزار به یک میلیون و 200 هزار ریال خبر داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا