Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکس

نگاهی به ۱۰ عکس برتر نشنال جئوگرافی در سال ۲۰۱۵ + عکس

میهن پست –  قبل از اینکه در میهن پست ۱۰ عکس برتر سال نشنال ژئوگرافی را به شما معرفی کنیم لازم است بدانید که بنیاد نشنال جئوگرافیک در ۲۷ ژوئن سال ۱۸۸۸ (تیرماه ۱۲۶۷) توسط ۳۳ دانشمند و جهانگرد که علاقه‌مند به تشکیل انجمنی برای افزایش و توسعه علم جغرافیا بودند، در واشنگتن دی‌سی تأسیس شد .

نکته قابل توجه اینجاست که یکی از موسسان این بنیاد “الکساندر گراهام بل” مخترع تلفن بود که پس از هابارد گرین گاردینر ریاست این موسسه را به عهده گرفت. ایده استفاده از عکس در کنار مقالات که از عوامل اصلی محبوبیت این مجله به شمار می‌رود را “بل” ارائه داد.

درباره اهداف بلند این موسسه آقای جان ام.فاهی (John M. Fahey) رئیس نشنال جئوگرافیک می‌گوید: “هدف ما تشویق مردم برای علاقه‌مند کردن آنان جهت توجه و مواظبت از سیاره‌شان است.”

هم‌اکنون رئیس هیات امناء بنیاد نشنال جئوگرافیک آقای گیلبرت گراونر می‌باشد که مدال «آزادی» سال ۲۰۰۵ دولت آمریکا را برای «رهبری آموزش جغرافیا» دریافت کرده است .بنیاد نشنال جئوگرافیک توسط ۲۳ عضو هیات مدیره متشکل از گروهی از معلمین برجسته، دانشمندان، مقامات سابق دولتی و طرفداران محیط زیست، اداره می‌گردد .

نشنال جئوگرافیک برای درک بهتر مقالات و گزارش‌ها درباره مناظر گوشه کنار دنیا، تصمیم گرفت عکس‌هایی با استانداردهای مخصوص خود داشته باشد.

در دهه‌های ۱۹۳۰، لوئیز ماردن، نویسنده و عکاس برجسته نشنال جئوگرافیک، نشریه را متقاعد کرد که اجازه دهند عکاس‌هایش را با دوربین‌های ۳۵ میلیمتری کوچک که بر روی دوربین‌های حجیم‌تر با شیشه‌های روکش دار و سه پایه سوار می‌شود بیندازند.

عکس‌های نشنال جئوگرافیک به سرعت جایش را با عکس‌های قدیمی هم در صفحات مجله و هم در وب‌گاه عوض کرد و این پاداش موفقیت او بود.در سالهای بعدی، همان زمانی که هنوز جلد مجله علامت زرد داشت، عکسی بزرگی که بسیار واضح و شفاف و برروی کاغذ بلوطی چاپ شده بود، بهترین عکس ماه آمریکا شناخته شد.

و حالا در  مسابقات انتخاب برترین عکس های سال ۲۰۱۵ “نشنال جئوگرافی” ۱۰ برنده نخست خود را شناخت.

و حالا با هم در میهن پست نگاهی بیندازیم به این ۱۰ عکس برتر …

منبع: boredpanda

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا