گوناگون

عید سعید قربان روز شادی مسلمانان و قبولی جشن بندگی خدا

استاندار قم با صدور پیامی عید سعید قربان را جشن رهایی از اسارت نفس، شکوفایی ایمان، یقین، عمل صالح و روز شادی مسلمانان و قبولی در جشن بندگی خدا و موسم حج دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قم، حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق صالحی‌منش»، اعیاد قربان و غدیر و دهه‌ی ولایت و امامت، را فرخنده‌ترین و مقدس‌ترین روزهای تاریخ اسلام برشمرد و گفت: عید سعید غدیر نیز روز تداوم رسالت حضرت محمد(ص) در ولایت حضرت علی(ع) و عید عهد، پیمان، عدالت و امامت است.

وی در این پیام بیان کرده است: بار دیگر خجسته ایام ذی‌الحجه از راه می‌رسد و شمیم خوش قربان و عطر دل‌انگیز غدیر، جان‌های مسلمانان و شیفتگان به امامت و ولایت را از معنویت این ایام سیراب می‌کند.

استاندار قم ادامه داده است: سلام بر قربان و غدیر دو عید بزرگ مسلمانان و زیباترین روزهای تاریخ اسلام و سلام بر صاحبان قربان و غدیر، «ابراهیم خلیل‌الله» که اسماعیل عزیزتر از جان خویش را برای ادای تکلیف الهی و تجلی ایثار ابراهیمی، به قربانگاه می‌برد و در دو راهی بین مهر فرزندی و تسلیم در برابر فرمان الهی، فرمانبری از دستور خدا را انتخاب و با سربلندی، قهرمان پیروز پرشکوه‌ترین نبرد معنوی تاریخ می‌شود.

این پیام چنین ادامه یافته است: سلام بر «علی ولی‌الله»، فرخنده گوهر ولایت در صدف کعبه، امام همامی که محبتش دل‌های عاشقان فضیلت را روشن و ولایتش کیمیای دگرگون ساز دل ها و مشعل فروزان راه رسالت انبیاء الهی است.

استاندار قم با تبریک فرخنده اعیاد قربان و غدیر و دهه ولایت و امامت به عموم زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه‌ی اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران و علما و مراجع معظم تقلید، ابراز امیدواری کرده است: با استعانت از درگاه ایزد منان و بهره‌مندی از آرمان‌های بلند امام راحل و در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب، هم‌چنان در مسیر عزت و اعتلای روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و سربلند باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا