گوناگون

غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان گامی در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن ترابی بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بروجرد اظهار داشت: فصل تابستان و تعطیلی رسمی مدارس فرصت بسیار خوبی است تا دانش آموزان بتوانند با فراگیری علوم مختلف در جهت اعتلای دانش علمی خود گام بردارند.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت به معنای تعطیل کردن تحصیل و دانش نیست، افزود: تعطیلی مدارس بنابر مصالحی انجام می‌شود و دلیل بر کنار گذاشتن درس و کارهای علمی نیست.

امام جمعه بروجرد ادامه داد: مدیران آموزش و پرورش بروجرد باید برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تلاش کنند تا آنها از این تعطیلات بهره کافی را ببرند.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: اگر به فکر غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان نباشیم به طور قطع دشمن جوانان را به مسیری که خود تشخیص می‌دهد کشانده و موجب تضعیف نیروی جوان کشور می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش باید نسبت به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان احساس مسئولیت کند و فضای تعلیم و تربیت را برای آنها فراهم آورد.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه دانش آموزان باید از فرصت اوقات فراغت استفاده کنند، ادامه داد: امروز دشمنان با استفاده از ابزار و آلات مدرن سعی می‌کند جوانان ایرانی را از ارزشهای دینی و انقلابی دور و بین آنها با نظام فاصله ایجاد کند.

وی تصریح کرد: بهترین رسالت دستگاه‌های فرهنگی در راستای مبارزه با جنگ نرم دشمن غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به سه مقوله تحصیل، تهذیب و ورزش به عنوان اهداف اصلی آموزش و پرورش، بیان داشت: این سه محور به عنوان اهداف آموزش و پرورش محسوب می شود که در سال تحصیلی 93 دانش آموزان بروجردی توانستند با کسب رتبه های برتر در همه زمینه‌ها آنها را سرلوحه خود قرار دهند.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اعلام نتایج کنکور سال 93 در دو ماه آینده باید برنامه ریزی شود تا از برترین‌های کنکور و معلمان آنها تجلیل شود.

رضا آریایی با اشاره به مشکل آموزش و پرورش در پرداخت بدهی مربوط به حامل‌های انرژی، تصریح کرد: یارانه‌های پرداختی به مردم در هر ماه از محل هزینه‌های آب، برق و گاز است و با پرداخت به موقع هزینه های حاملهای انرژی می توان به اقتصاد کشور کمک کرد.

آریایی با بیان اینکه خیرین در بروجرد جلسات متعددی برگزار می‌کنند که باید خروجی مناسبی داشته باشند، ادامه داد: برای پرداخت هزینه حامل‌های انرژی مدارس و هوشمند کردن آنها باید از مشارکت خیرین استفاده شود.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش کرد: بیان مشکلات باید با ارئه راهکار و پیشنهاد همراه باشد تا بتوانیم مشکلات آموزش و پرورش بروجرد را هرچه سریعتر حل کنیم.

آریایی عنوان کرد: همچنین برای حفاظت از اموال مدارس روستایی با تشخیص دهیاریها معتمدی انتخاب و با صورت جلسه اموال، در اوایل مهر ماه به آموزش و پرورش تحویل داده شوند.

مدیر اداره توزیع برق شهرستان بروجرد نیز در این جلسه عنوان کرد: شبکه تویع برق بروجرد مبلغ 79 میلیون تومان از مدارس این شهرستان طلب دارد که هنوز پرداخت نشده است.

محمد علی خسروی افزود: باید با مدیریت در مصرف برق، دانش آموزان را نسبت به ضرورت صرفه جویی در مصارف حامل های انرژی آگاه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا