Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسگردشگری

غواصی در تایلند فعالیتی خارق العاده که در هیچ جای جهان تجربه نخواهید کرد

غواصی در تایلند تجربه خارق العاده ای برای علاقمندان به این ورزش فوق العاده است . آب های شفاف این کشور از بهترین مکان ها برای غواصی محسوب می شود. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

مکانی بسیار خوب برای تماشای حیوانات کوچک، عکاسی زیر آب، غواصی مبتدی و پیشرفته، شنا در زیر آب به کمک لوله تنفسی (اسکوبا) و کارهایی غیر از غواصی که ارزش پول خرج کردن را دارد! دریای آندامن با آب‌های گرم و شفاف و مملو از انواع ماهی‌ها و مرجان‌های رنگارنگ خود که به زیباترین و خارق ‌العاده‌ترین شکل ممکن جزایر گرمسیری را احاطه کرده، با کیفیت ترین لوازم غواصی و ماجراجویی را عرضه می‌کند و از دیرباز تاکنون یکی از بهترین مکان‌های غواصی تایلند به شمار می‌رفته است.

غواصی در تایلند

جزایر پوکت، کائو لک، فی فی و ساحل آئو نانگ در کرابی از جمله مکان‌های فوق العاده روزهای تعطیل و پاتوق غواصی در تایلند به حساب می آیند. پوکت از نظر مکانی بهترین موقعیت را برای خدمات رسانی به کل منطقه دارد و محبوب افراد علاقه ‌مند به مهمانی است اما کائو لک یک مکان ایده آل برای متمرکز شدن در بخش تایلند شمالی دریای آندامن می باشد.

آئو نانگ نیز یک مکان بسیار آرام و چشم گیر در خط ساحلی زیبای کرابی در خلیج فانگ نگا است و جادوی جزیره فی فی هم مشتاقان آفتاب و مسافران را برای تجربه یک زندگی جزیره‌ای به خود می‌خواند. تجهیزات حرفه‌ای غواصی و یک طیف شگفت انگیز و جالب از قایق‌های سفری در اطراف سایت‌های غواصی که کلاس جهانی دارند در جزایر سیمیلان، برمه و هین دائنگ گرد هم آمده‌اند.

غواصی در تایلند

جزایر تماشایی سیمیلان با مناظر شگفت انگیز زیر آب و چشم انداز فوق ‌العاده خود در آب‌های کبود یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های اسکوبا در تایلند به حساب می‌آیند. صخره‌های سنگی بزرگ و چینه بندی شکل که در عمق آب وجود دارند شناگرانی متهور می‌طلبد که البته دامنه پرشیب صخره‌ها امکان یک شیرجه دراماتیک از عقب را فراهم می‌کند. شما می‌توانید از روی قایق تفریحی یا قایق سفرهای دریایی روزانه به غواصی بروید.

غواصی در تایلند

ریشلیو راک یکی از مشهورترین سایت‌های غواصی تایلند و دنیاست و در صدر مکان‌های غواصی به همراه وال کوسه‌ها قرار دارد. کُه بن و کُه تاچایی برای دیدن سفره ماهی‌ها و کوسه‌های پوزه سفید تپه‌های دریایی فوق العاده است.

هین دائنگ – هین مائونگ بهترین مکان برای دیدن کوسه‌های پشت خاکستری است که در کنار دیواره‌های ساحلی پرسه می‌زنند. همچنین این مکان دومین خانه در دریای آندامن برای وال‌کوسه ها و سفره ماهی‌هاست. با دیدار از هین دائنگ شما هیجان غواصی در کنار بزرگترین دیواره عمودی تایلند را تجربه خواهید کرد. در همان حوالی منظره غارهای کوچک و بزرگ به هیجان این ماجراجویی می‌افزایند.

غواصی در تایلند

کُه ساموی یک پایگاه ایده‌آل برای گشت و گذار در سایت‌های غواصی موجود در خلیج تایلند است. غواصی در جزایر پوکت و سیمیلان کاملا با هم متفاوت است اما در اطرف ساموی و کُه تائو مناطق بسیار خوبی برای غواصی وجود دارد که البته در کنار آن می‌توان از اقامتگاهها و تفریحگاه های فوق العاده ساموی نیز نهایت بهره را برد.

فصل غواصی

شما می‌توانید در تمام طول سال در تایلند به غواصی بپردازید. بهترین شرایط آب و هوایی برای غواصی در دریای آندامن از ماه نوامبر تا آوریل و بهترین زمان برای دیدن وال کوسه ها ماه فوریه می باشد و سفره‌ ماهی‌ها نیز که در تمام سال در دریا قابل مشاهده هستند. قابلیت مشاهده تا عمق ۳۰ متری دریا وجود دارد، دمای هوای داخل دریاها بین ۲۸ تا ۳۱ درجه سانتیگراد و شرایط سطح آب بخصوص در ماههای منتهی به سال جدید معمولا آرام است.

از اواخر ماه می تا اکتبر بادهای موسمی شروع به وزیدن می کنند و سطح آب در دریای آندامن طوفانی می‌شود که به این ترتیب برخی سایت‌های غواصی مانند سیمیلان، ریشلیو راک و هین دائنگ از دسترس خارج شده و در مکان‌های با وسعت بیشتر میزان دید تا حدود ۳۰ درصد کاهش می‌یابد. در ماه اکتبر نیز شاهد باران‌های سنگین در این منطقه خواهید بود.

فصل قایقرانی در پوکت از اوایل ماه اکتبر تا اواسط ماهی می است اما برخی قایق‌های تقریحی و سفرهای شبانه دریایی در جزایر فی فی در تمام طول سال دایر می‌باشند. از ماهی می تا آگوست که دریای آندامن فصل کم رونق خود را می‌گذراند، در خلیج تایلند بهترین زمان برای غواصی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا