گوناگون

فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با استفاده از تسهیلات بانک اکو اجرا می شود

81212804 5781051

ˈ سید مجتبی عراقی زادهˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه جویی در آب اظهار داشت: با دریافت تسهیلات بانک توسعه تجارت اکو تا سه سال آینده پروژه تصفیه خانه فاضلاب بیرجند به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: بیرجند در سال 1302 به عنوان نخستین شهر کشور از آب لوله کشی برخوردار شده لذا قداست و فرهنگ استفاده از آب در بین مردم آن نهادینه است.

وی با اشاره به 16 سال خشکسالی در این استان افزود: عملکرد نادرست ما در برداشت بی رویه از منابع آبی استان موجب شده که خشکسالی در استان تشدید شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه ما به اقتصاد آب بسیار کمرنگ است یادآور شد: بطور مثال قیمت یک متر مکعب آب از بسیاری از کالاهای مضر هم ارزانتر است و این موجب شده افراد اهمیت این مایه حیاتی که با سختی بدست می آید را ندانند.

وی از همه مردم و دست اندرکاران بحث آب اعم از رسانه ها و مسئولان ذیربط خواست که نگاه به آب را تغییر دهند و در مصرف آب صرفه جویی کنند.

عراقی زاده، برخورد نابجا با کالای با ارزش را موجب لطمه زدن به آن کالا دانست و یادآور شد: باید در کنار کار فرهنگی برای مصرف آب؛ به موضوع اقتصادی آب نیز توجه ویژه داشته باشیم.665

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا