گوناگون

فاضلاب شهری و صنعتی در مازندران به رودخانه ها سرریز می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مهردادی شامگاه پنجشنبه در همایش محیط زیست در نمک آبرود چالوس اظهار داشت: با تغییر تکنولوزی، زباله و فاضلابها نیز متفاوت شده است و تکنولوژی سنتی جوابگو نیست ولی این توانایی در کشور و دنیا وجود دارد که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، آن را آنالیز کند.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به تنزل رتبه کشور در رنکینک جهانی گفت: در 8 سال پیش رتبه 60 جهانی بودیم ولی الان به رتبه 130 نزول کردیم که حتما مازندران هم در این امر نقش داشته است و باید با گذاشتن وقت واعتبار به جایگاه قبلی حداقل برگردیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به محیط زیست دارند وبرای نگهداری درست آن تاکید زیادی می کنند.

وی زباله ها را مشکل اصلی محیط زیست قلمداد کرد و گفت: بحث زباله یکی از مشکلات اصلی محیط زیست است و برای جمع آوری و معدوم کردن آن تلاش زیادی می کنیم.

مهردادی افزود: اگر سه گروه اصحاب رسانه، سازمانهای مردم نهاد ومحیط زیست حرکتی روبه جلو داشته باشند و با هم همراه باشند می توان چالش های محیطی را به راحتی حل کرد.

وی با بیان این مطلب که در استان به دنبال بحث گردشگری هستیم افزود: به دلیل اینکه از یک سو به جنگل و از سوی دیگر به دریا و بحث سواحل برخورد می کنیم باید در این بحث درست وارد شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا