گوناگون

فرماندارخمین: مشارکت بانک ها درتوسعه شهرستان تعیین کننده است

81168355 5703260

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈسید مهدی ساداتیˈ یکشنبه در جلسه شورای بانک ها در سالن جلسات فرمانداری خمین افزود: لازمه رشد و توسعه شهرستان، تغییر بینش ها و فرهنگ عمومی به سمت و سوی رشد و توسعه است، که در صورت تغییر نکردن نگرش ها نسبت به حوزه کشاورزی و وضعیت شهرستان، تنها شاهد مهاجرت مردم و رشد منفی جمعیت شهرستان خواهیم بود.

وی گفت: حضور و مشارکت بانک ها در جلسات فرمانداری در ارتقای همبستگی بین نهادهای مالی- اعتباری با دستگاههای اجرایی در جهت برطرف نمودن مشکلات تاثیرات خوبی خواهد داشت.

فرماندار خمین بیان کرد: بانک ها با تشویق سرمایه گذاران نقش بزرگی در فرآیند توسعه اقتصادی خواهند داشت اما متاسفانه بدلیل بورکراسی پیچیده، متقاضیان دریافت تسهیلات برای فراهم سازی تمهیدات لازم، هزینه و زمان هدر می رود که این نیز یکی از دلایل توسعه نیافتن شهرستان در حوزه های مختلف است.

رییس بانک کشاورزی خمین نیز گفت: سال گذشته به سه هزارو 252 بهره بردار و کشاورز حدود 351 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

ˈمحمد جواد رضاییˈ افزود: بانک این تسهیلات را در قالب قرض الحسنه، وام های خوداشتغالی، مسکن و خدمات به متقاضیان ارائه داده است.

وی گفت: براساس بررسی کارشناسان در سال زراعی 93-92، براثر سرمازدگی به محصولات جو دیم 20-30 درصد، گندم آبی 25-35 درصد، جو آبی 35 -45 درصد، بادام آبی 50-100 درصد، زردآلو 70-100 درصد خسارت وارد شده و خسارت ناشی از سرمازدگی به محصولات گندم دیم، کلزا، گردو و انگور توسط کارشناسان در دست بررسی است. ک/2

8122/555

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا