گوناگون

فرمانده عملیاتی سپاه خوزستان:وحدت و ایمان رزمندگان رمز موفقیت در دفاع مقدس بود

81174522 5713522

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار ˈرحمان پورجوادیˈ روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اندیمشک به مناسبت سالروز فتح خرمشهر افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به گونه ای دفاع کردند که حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندادیم.

وی رهبری ولی فقیه در کنار وحدت ، ایثار و فداکاری مردم را موجب تقویت روحیه و سربلندی رزمندگان اسلام دانست و افزود: امروز نیز تا زمانیکه به این اصول معتقدیم ، پیشرفت روز افزون داشته و خدشه ای به نظام و انقلاب وارد نخواهد شد.

سردار پورجوادی با تشریح برخی ابعاد جنگ تحمیلی گفت:شرق و غرب به این نتیجه رسیدند که جمهوری اسلامی ایران با شعار نه شرقی نه غربی به رقیبی قدرتمند برای آنان تبدیل شده لذا برای ضربه زدن به انقلاب جنگ هشت ساله را به راه انداختند.

وی گفت:در سال 1359 حمله ای همه جانبه علیه میهن اسلامی آغاز شد و دشمن به تصور خام خود قصد داشت ظرف مدت سه روز خوزستان و در هفته اول کل سرزمین ایران را تصرف کند اما 34 روز فقط در خرمشهر زمین گیر شد.

وی افزود:در این مدت دشمن از سه محور برای تصرف خرمشهر تلاش کرد و نهایتا در چهارم آبان 1360 خرمشهر سقوط کرد و از آن موقع به بعد بنام خونین شهر نامگذاری شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت:ارتش عراق ارتش ضعیفی نبود بلکه ارتشی قدرتمند بود که از نظر تجهیزاتی از سوی کشور های غربی و شرقی حمایت می شد.

وی گفت:تا زمانی که بنی صدر فرمانده کل قوا بود هیچ یک از عملیات ها موفقیت آمیز نبود چرا که وی تحت سلطه لیبرال ها قرار داشت تا اینکه در اواخر خرداد 1360 مجلس شورای اسلامی رای عدم کفایت سیاسی بنی صدر را صادر کرد و امام ( ره) نیز در نامه ای به ستاد مشترک وی را از فرماندهی کل قوا عزل کرد.

وی افزود:پس از این اقدام بلافاصله عملیات خمینی(ره) روح خدا اجرا شد که خود پایه ای برای پیروزی های بعدی رزمندگان بود.

وی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اینکه چرا ایران بعد از فتح خرمشهر صلح را نپذیرفت افزود:دشمنان ایران بعد از فتح خرمشهر به دنبال پیمان صلح نبودند بلکه قصد آتش بس داشتند و از سویی تضمین بین المللی برای حمله مجدد به ایران وجود نداشت.

وی در خاتمه اظهار داشت:تا قبل از عملیات بیت المقدس سازمان ملل و شورای امنیت حتی یک قطعنامه علیه عراق صادر نکرد اما بعد از عملیات بزرگ بیت المقدس برای جلوگیری از سقوط رژیم بعث عراق قطعنامه ای علیه عراق صادر کردند و این خود نشان از عظمت و بزرگی این عملیات دارد.ک/2

7281/648

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا