Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

بازگشت دو فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین

بازگشت دو فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین ، به نام های توماس پسکت و اولگ نوویتسکی که هر دو به ۱۹۶ روز در ایستگاه ایستگاه فضایی بین‌المللی اقامت داشتند ، عصر روز گذشته به کمک فضاپیمای سایوزMS-03 انجام شد . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

توماس پسکت Thomas Pesquet فضانورد فرانسوی آژانس فضایی اروپا به همراه اولگ نوویتسکی Oleg Novitsky فضانورد آژانس فضایی روسیه مسافران سایوز هستند.

این دو فضانورد در مدت حضور خود آزمایش‌ ها و ماموریت‌ های مختلفی در ایستگاه فضایی انجام داده‌اند. که از مهمترین آن ها می‌توان به انجام دو راهپیمایی فضایی از سوی پسکت اشاره کرد و همچنین وی عکس‌ های زیادی در این مدت گرفت و در صفحات شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

فضاپیمای سایوز روز گدشته ساعت ۱۵:۲۰ به وقت تهران از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شده و حدود سه ساعت بعد فضانوردان به زمین رساند.

در طی این سفر سرعت این فضاپیما به ۲۸هزار و ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و در این مدت فضاپیما به سه قسمت تقسیم می‌شود و ماژول های مداری و پیشران آن در جو زمین خواهند سوخت و کپسول حامل فضانوردان پس از تحمل دمای ۱۶۰۰ درجه سانتی‌گراد از جو زمین عبور کرده و فرود خواهد آمد و البته این فرود به صورت زنده از طریق پایگاه اینترنتی آژانس فضایی اروپا پوشش داده شد.

منبع nasa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا