گوناگون

فضای شیراز در ماه رمضان آکنده از معنویت باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه گفت: روزه از جمله موضوعاتی است که تمام علما و پزشکان بر فوائد معنوی و جسمی آن برای افراد تاکید کرده اند و بر همین اساس باید مسئولان در این ماه، فضای شهر و دیار خود را با اجرای برنامه های معنوی آکنده از عطر ماه مبارک رمضان کنند.

وی با بیان اینکه کتاب آسمانی قرآن کریم در این ماه نازل شده، افزود: ثواب خواندن قرآن و انجام امور خیر در این ماه بسیار حائز اهمیت است وافراد باید بیشتر به عبادت بپردازند و به تنها روزه گرفتن بسنده نکنند.

امام جمعه موقت شیراز به اصناف توصیه کرد در این ماه باید بازارهای شهر اسلامی باشد و فروشندگان قیمت های اجناس خود را گران نکنند و این در حالی است که در شهر شیراز بسیاری از کسبه  ها در این ماه  علاوه بر اینکه به هم نوعان خود کمک می کنند، بلکه بیشتر اجناس خود را در این ماه ارزانتر از ماه های دیگر ارائه می دهند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود به گروه  شکست خورده داعش اشاره و تاکید کرد: تمامی اهل سنت وشیعه بر این عقیده هستند که این گروه تلاش دارد بین شیعه و سنی را با حمایت کشورهای آمریکا، عربستان سعودی و رژیم جعلی اسرائیل جدایی بیندازد.

ما مسلمانان اجازه نخواهیم داد کربلای دیگری تکرار شود

وی بیان کرد: خون خواران داعش در شهر موصل عراق بسیاری از افراد شیعه و سنی را کشته و  بیش از 10 مسجد را ویران و بیش از350 میلیون دلار از بانک های موصل به غارت برده اند.

امام جمعه موقت شیراز خطاب به حرف های پوچ گروه داعش تاکید کرد: ما شیعیان اجازه نخواهیم داد کربلای دوم تکرار شود و باید آرزوی حمله به شهرهای مقدس ایران را به گور ببرند واین در حالی است که تمامی علمای اهل سنت  فتوا داده اند که باید گروه خون خوار داعش از بین برود.

حجت الاسلام رضوی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود به نزدیک شدن به هفته قوه قضایه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه قوه قضاییه به خوبی در مقابل مفسدان اقتصادی مقابله می کند و باید از آنان تقدیر شود.

موریانه های فساد در ادارات استان رخنه کرده اند

امام جمعه موقت شیراز تاکید کرد: متاسفانه موریانه های فساد در برخی ادارات استان فارس رخنه کرده اند و نیاز است ادارات قضایی و بازرسی و نیز انتظامی  برخورد لازم را با آنها داشته باشند زیرا باید با حمایت دادستان با این موضوع مقابله شود.

وی همچنین به اقدامات نیروی انتظامی در خصوص انهدام باندهای مواد مخدر اشاره کرد وافزود: خوشبختانه نیروی انتظامی فارس در این زمینه به خوبی عمل کرده و باید مردم با نیروی انتظامی در بحث ناامن کردن شهر برای قاچاقچیان مواد مخدر و خرید و فروش ، همکاری بیشتری داشته باشند زیرا خرید و فروش مواد مخدر حرام است.

وی در پایان یادآور شد: امروزه با بحران کم آبی مواجه هستیم و اسراف کردن در بحث آب حرام است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا