سیاسی

بادمچيان:فعاليت احراب در کشور بسيار لازم و ضروری است

به گزارش ميهن پست – عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: امیدواریم قانون احزاب در برنامه بازنگری مجلس و دولت بتواند مسئله تحزب برخاسته از فرهنگ اسلامی ـ ایرانی را در کشور محقق کند.
اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با تبریک این روز به اصحاب رسانه درباره پیشینه فعالیت احزاب اظهار داشت: وجود تحزب در کشور را یک امر ضروری، عقلانی، علمی و تجربی می‌دانیم.

به نقل از مهر ، بادامچیان با بیان اینکه در نظام مردم سالاری اسلامی و دموکراسی لیبرالی غربی، تشکل لازمه حفظ نظام از نظر مردمی و جمهوری بودن است، ادامه داد: در نظام لیبرالی به عنوان مثال در آمریکا شاهد دیکتاتوری دو حزبی هستیم. این در حالی است که در اسلام نسبت به تشکل و تحزب نگاه مثبت و ویژ‌ه‌ای شده است.

وی با تقسیم بندی احزاب در اشکال مختلف گفت: در لیبرال دموکراسی غربی با تعدد و تکثری که دارد هدف حفظ قدرت است و در تقسیم‌بندی های دیگر می‌توان به مدل های تک حزبی همچون کومونیسم و فاشیسم اشاره کرد.

بادامچیان گفت: در جهان اسلام احزاب مذکور نمی‌توانند پایدار بمانند و نقش صحیحی از خود ایفا کنند؛ چرا که حاکمیت نظام حزبی در نظام حکومت اسلامی میسر نیست و این به این دلیل است که در جمهوری اسلامی رهبری جامعه بر عهده ولی فقیهی است که در هیچ حزبی حضور ندارد، لذا حزب در این جایگاه نمی‌تواند در رأس قرار بگیرد.

وی علت ناپایداری فعالیت احزاب غربی در ایران را مشکل مغایرت با اسلام، توده‌‌های مردمی و جامعه اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امیدواریم که قانون احزاب که در برنامه بازنگری است از سوی مجلس، دولت و گروه‌های سیاسی برای شکل‌گیری تحزب که برخاسته از فرهنگ اسلام و ایران باشد تدوین شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا