گوناگون

جهاددانشگاهی طلایه‌دار عرصه علمی کشور است

رییس جهاددانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری گفت: جهاددانشگاهی خط شکن و طلایه‌دار عرصه علمی کشور است.

عبدالله تقی‎پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه چهارمحال و بختیاری- با تبریک 16 مرداد، سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: این شجره طیبه در سال 59 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در راستای تعالی اهداف مقدس نظام تاسیس شد.

وی با بیان اینکه این نهاد انقلابی با هدف ایجاد انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها تاسیس شد، جهاد دانشگاهی را بازوی اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به منظور تحقق انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: این نهاد انقلابی برآمده از خود انقلاب اسلامی است.

تقی‌پور دستور حضرت امام(ره) مبنی بر انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها را یادآور شد و گفت: این مهم به عنوان یکی از ضرورت‌های نظام به برکت همت جهادگران عرصه جهاددانشگاهی به بهترین شکل ممکن محقق شده است.

به گفته وی، رهبر انقلاب در دیدار یک‌ماه گذشته خود با جهادگران کشور، جهاد دانشگاهی را از معدود رویش‌های اصلی خود انقلاب بیان کردند که این نشان‌گر نقش و جایگاه بی‌بدیل این نهاد انقلابی در عرصه علمی و فرهنگی کشور است.

تقی‌پور به پیشرفت‌های چشمگیر جهاد در بحث سلول‌های بنیادی اشاره و دستاوردهای این نهاد در زمینه برق، الکترونیک، صنایع نفتی، پتروشیمی و شیمیایی، حوزه گیاهان داروئی، فناوری و اطلاعات و علوم‌انسانی را بی‌نظیر دانست و از جهاد دانشگاهی به عنوان خط شکن و طلایه‌دار عرصه علمی کشور یاد کرد.

رییس جهاددانشگاهی استان افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی بازوی سیاست‌گذاری و جهاددانشگاهی بازوی اجرایی انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها است.

وی جهاددانشگاهی را از نهادهای نقش‌آفرین در انقلابی کردن و حفظ و گسترش ارزش‌ها در دانشگاه‌ها دانست و گفت: ورود ارزش‌های انقلابی به دانشگاه‌ها و جلوگیری از واردشدن ضربات و خسارت‌های علمی فراوانی و جبران‌ناپذیر به دانشگاه‌ها، مرهون تلاش‌ها و جهادگری‌های این مجموعه انقلابی است.

تقی‌پور پالایش و گزینش اساتید انقلابی، برنامه‌ریزی و ساماندهی وضعیت درسی و آموزشی و تدوین و نظاممند کردن برخی از کتب درسی دانشگاه‌ها را از مهم‎ترین اقدامات این نهاد انقلابی بعد از انقلاب برشمرد.

وی همچنین جهاددانشگاهی را تنها مرجع تحولات فرهنگی در دانشگا‌ه‌ها دانست و گفت: بعد از شکل‌گیری انقلاب تنها مرجع‌ فرهنگی در دانشگاه‌ها جهاد دانشگاهی بود به طوری که صد در صد فعالیت‎های دانشگاهی بعد از انقلاب توسط این نهاد انقلابی صورت می‌گرفت.

تقی‌پور جهاد دانشگاهی را سرباز خط مقدم جبهه فرهنگی در دانشگاه‎ها عنوان کرد و با بیان اینکه فرمان امام(ره) مبنی بر اینکه انقلاب فرهنگی باید در دانشگاه‌های شکل بگیرد، هیچ گاه روی زمین نماند، تلاش‌گران عرصه جهاد دانشگاهی را محقق‌کننده این فرمان حضرت امام (ره) دانست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا