گوناگون

فقدان آگاهی مسئولان در عدم حل حادثه طوفان بی تاثیر نبوده است /چالشهای ناشی از تغییر کاربری غیر قانونی مناطق مسکونی به تجاری در عودلاجان مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محسن پیرهادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهر
تهران در جلسه شورای اسلامی شهر تهران به غبار دیروز تهران اشاره نمود وافزود: باید در نظر داشت که این
موضوع نیز همانند مسئله طوفان نیازمند بررسی جدی است وباید اقدامات لازم در
جهت رفع آن از سوی مسئولان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این موضوع
نیازمند آگاهی لازم است به نقش ویژه رسانه ها در جهت آگاهی به شهروندان
اشاره نمود و افزود: باید در نظر داشت که عدم آموزش وآگاهی شهروندان از یک
سو و از سوی دیگر یک از مهمترین دلایل در جهت حل این معضل تاکنون بوده است.

وی تصریح کرد: اعضا و مسئولان باید بر این موضوع واقف گردند که عدم توجه به این مسئله سبب ایجاد مسائلی پیرامون شهروندان خواهد شد.

در
ادامه این تذکرات حکیمی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حضور حجه
الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به ارائه تذکری
پرداخت وافزود: حضور ایشان در این جلسه جهت ارائه گزارش از فعالیت‌های آن
سازمان و بحث وبررسی پیرامون نحوه تعامل و همکاری شورای شهر و سازمان
تبلیغات بوده در حالی که تمام صحبت‌های ایشان در این جلسه منحصر به ماه
مبارک رمضان شد.
مسجد جامعی در پاسخ حکیمی پور به اعلام آمادگی خاموشی
جهت ارائه گزارش اشاره نمود وافزود: دعوت ایشان دراین جلسه تنها به جهت
بیان ارزشهای ماه مبارک رمضان بوده است نه ارائه گزارش.

*چالشهای ناشی از تغییر کاربری غیر قانونی مناطق مسکونی به تجاری در عودلاجان مورد توجه قرار گیرد

در ابتدای هفتاد و هفتیمن جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران حجت الاسلام والمسلمین خاموش رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و بیان ارزشهای معنوی این ماه توجه ورسیدگی بیشتر به ایتام را با توجه به بیان احادیث و روایات یکی از وظایفی دانست که باید در دستور فعالیت‌های شورا قرار گیرد و تاکید کرد: موضوع مهم دیگر تحکیم بنیاد خانواده است که متاسفانه امروزه این ساختار با چالشهایی مواجه شده چرا که ساختار خانواده با توجه به هرمی بودن آن نیازمند ارتباط با اطرافیان است.

وی از صله رحم در اسلام به عنوان مهمترین امر در جهت تحکیم این بنیاد یاد کرد و افزود: باید در نظر داشت که یکی از موثر ترین شرایط در جهت تقویت این سفارش ماه مبارک رمضان واطعام روزه داران است که خود می تواند بهانه‌ای در جهت رفع مشکلات ناشی از قطع ارتباط افراد با یکدیگر گردد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در شهرداری وشورا توجه ویژه‌ای به مساجد واقامه نماز شده از مسجد به عنوان سنگ بنا و نماد اولیه هر فرهنگ وتمدنی یاد کرد وافزود: اینکه امروزه مسجد نخستین مکانی است که مورد آماج حملات دشمنان قرار می گیرد خود بیانگر اهمیت جایگاه این مکان دینی است.

خاموشی با تاکید بر اینکه با توجه به ارزش نماز ساخت مصلی درشهر درجهت افزایش نمازگزاران باید مورد توجه قرار گیرد به بیان آیات و روایات در این خصوص و نیز اقدامات سازنده در جهت ترویج این فرهنگ دینی پرداخت وافزود: امیدواریم این اقدامات گسترش یابد چرا که در سایه توسعه آن فرهنگ نماز،‌قرآن و تحکیم خانواده نیز تقویت خواهد شد.

در ادامه این جلسه اکبر جهانگیری دبیر شورایاری منطقه 12 در تشریح ارائه گزارش در خصوص فعالیت‌ها و عملکرد شورایاری منطقه در ابتدا به تشریح موقعیت جغرافیایی، جمیعت ، بافتهای تاریخی  و نیز اماکن دولتی ، اقتصادی ، سیاسی وآموزشی این منطقه پرداخت وافزود: نوسازی بافتهای فرسوده با توجه به شرایط ویژه این منطقه از مهمترین درخواستهای مسئولین این منطقه است ضمن اینکه باید در جهت احداث زمینهای ورزشی درمحله قیام وافزایش میادین میوه و تره بار نیز اقداماتی صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به حادثه طوفان اخیر تهران به مشکلات ناشی از این طوفان در خصوص قطع برق اشاره نمود واظهار داشت: البته باید چالشهای موجود د رخصوص تغییر کاربری غیر قانونی بخشهای مسکونی به تجاری به خصوص در بافت تاریخی عودلاجان مورد توجه قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا