Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

فناوری جدید اپل قفل شدن گوشی‌ها در هنگام رانندگی است !

فناوری جدید اپل  قفل شدن گوشی‌ها در هنگام رانندگی است . شرکت اپل همیشه به علت استفاده از فناوری های جدید و غیر تکراری در میان مردم طرفداران زیادی دارد . این هم یک فناوری جدید دیگر است که در ادامه به معرفی و برررسی آن خواهیم پرداخت . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

آمار ها نشان می دهد که بسیاری از تصادفات وحشتناکی که در خیابان های شهر رخ می دهد مربوط به استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است . شرکت اپل هم به عنوان یک راه حل بسیار مناسب کاری می کند که آیفون شما هنگامی که در حال رانندگی هستید غیر فعال شود .

البته غیر فعال به این معنا که دیگر امکان پاسخگویی به تماس ها و یا ارسال پیامک را ندارید . این فناوری جدید ابتدا در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک طرح به سازمان ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا ارائه شد و در نهایت پس از گذشت ۶ سال یعنی در سال ۲۰۱۴ به ثبت رسید .نام این فناوری جدید اپل carplay بوده و با کمک سیستم مسیر یابی اتومبیل کار می کند .

فناوری جدید اپل قفل شدن گوشی‌ها در هنگام رانندگی است !

البته همانطور که می دانید سیستم نقشه یاب شرکت اپل کاملا منحصر بفرد بوده و با سایر سیستم های موقعیت یاب مانند گوگل مپ سازگار نیست . فناوری carplay کاری خواهد کرد که این دو سیستم با هم سازگار شده و در صورتی که  سیستم مسیر یاب حرکت ماشین را اعلام کرد نرم افزار های ارسال پیامک و برقراری تماس غیرفعال خواهد شد .

شرکت اپل با ابراز نگرانی از آمار بالای تصادفات به علت حواس پرتیِ ناشی از کار کردن با گوشی موبایل حین رانندگی اعلام کرده که چنین فناوری هایی قطعا باید در گوشی های هوشمند وجود داشته باشد .

در حال حاضر ۳۵ درصد از تصادفات شهری در انگلسان به علت استفاده از تلفن همراه حین راننگی بوده و در این کشور جریمه ۱۰۰ یورویی را برای چنین عملی در نظر گرفته اند .

منبع : businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا