Mihanpostپزشکیپژوهشیتغذيه

چرا نباید از خوردن سبزی‌های تازه غافل باشیم ؟

فواید درمانی خوردن سبزی از کسی پوشیده نیست و با این حال در گذشته های دور که علم پزشکی آن هم به شکل امروزی خود توسعه نیافته بود ، گیاه درمانی اصول و پایه اساسی علم طب بوده است. چرا که اگر بدانیم درمان و راه‌ حل بهبود بسیاری از دردها تا این حد در دسترس ماست، هرگز سبزی‌خوردن را به وفور در وعده‌های غذاییمان فراموش نمی کنیم. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

خواص سبزیجات برای بدن

چرا که بسیاری از سبزیجات حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی از جمله آهن می باشند. آهن در خونسازی و تامین انرژی بدن نقش مهمی را ایفا می کند. استفاده ناکافی از آهن در رژیم غذایی روزمره باعث بروز آنمی ( کم خونی) می شود. آهن در اسفناج، لوبیا، لوبیا قرمز، لوبیای چشم بلبلی، چغندر و انواع سیب زمینی ها یافت می شود.

بنابراین میوه و سبزی‌جات دارای مواد مغذی،‌ آنتی‌اکسیدان و فیبر رژیمی هستند که همگی آن‌ها برای داشتن فکر و جسم سالم،‌ اهمیت به سزایی دارند و البته این گروه از مواد غذایی برای کودکان و نوجوانانی که به طور دائم درگیر مسایل جسمی و ذهنی هستند و نیز بدنشان در حال رشد و تغییر است، اهمیت خاصی دارد.

سبزیجات

متخصصان تغذیه،‌ مصرف روزانه سه تا پنج وعده میوه و سبزی را برای سلامت این گروه سنی توصیه می‌کنند.

می توان گفت که تقریبا در حدود یک سوم مردم دنیا از بیماری چاقی رنج می برند. به منظور کاهش وزن، فرد باید از غذاهایی با کالری پایین استفاده کرده و تحرک خود را نیز افزایش دهد. استفاده از سبزیجات در غذاهای اصلی و میان وعده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

چرا که فیبر قسمتی از گیاهان را تشکیل می دهد که بدن انسان نمی تواند آنرا هضم و یا جذب کند. پیروی از رژیم غذایی که حاوی مقدار زیادی مواد فیبردار باشد، ریسک ابتلا به سرطان روده را تا حد بسیاز زیادی کاهش می دهد.

خواص سبزیجات

لازم است بدانید که تمام سبزیجات منبع مناسبی از فیبر بوده که بهترین راه مصرف فیبر از طریق غذاهایی طبیعی است و باید توجه داشت که قرص ها و مکمل هایی که وجود دارند هیچ گاه نمی توانند جای مواد طبیعی را بگیرند. البته ناگفته نماند که فیبر بیش از اندازه نیز موجوب عدم جذب برخی موارد معدنی نظیر آهن می شود.

برای بهرگیری بهتر از مواد پروتئینی سبزی لازم است بدانید که سبزی ها را با آب کم بپزید تا ویتامین آنها خارج نشود. مایکرو فر و بخارپز کردن بهترین نوع طبخ سبزی می باشد بنابراین سعی کنید از سرخ کردن سبزیحات در کره و یا روغن به شدت پرهیز کنید.

خواص سبزیجات برای بدن

در چنین مواقعی سبزی رابرای مدت زمان کمی بپزید و اگر می توانید بهتر است که آنها را خام مصرف کنید. گرمای بیش از حد می تواند بسیاری از ویتامین ها را از بین ببرد. در حین طبخ سبزیجات، حتما درب ظرف را ببندید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا