Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیركودكان

تشخص علت گریه کودکان با راهکارهایی ساده ؟

تشخص علت گریه کودکان با راهکارهایی ساده از آن جهت امکان پذیر است که والدین هرگز نمی‌توانند نسبت به صدای گریه نوزاد خود بی‌تفاوت باشند و معمولاً سریع عکس‌العمل نشان می‌دهند بنابراین یک کودک به طور کامل به والدینش وابسته است و والدین برای متوقف کردن گریه هر کاری که در توانشان باشد، انجام می‌دهند. بدیهی است که کودک نمی‌تواند بگوید چه می‌خواهد و چه چیزی ناراحتش کرده است اما این وظیفه پدر و مادر است که با گوش دادن به نحوه گریه کودک علت آن را تشخیص دهند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

تشخص علت گریه کودکانو یا به عبارتی تفسیر گریه کودک نیاز به مهارت دارد، به ویژه برای افرادی که به تازگی پدر و مادر شده‌اند بدین منظور ما در میهن پست  به ۱۰ دلیل گریه نوزادان اشاره خواهیم کرد که دانستنش حتما برای شما کاربردی خواهد بود.

– مشکلات معده : مشکلاتی مانند گاز معده می‌تواند منجر به گریه زیاد کودکتان شود. در صورت بروز این مشکل، کودک ممکن است برای ساعت‌ها گریه کند.

اگر کودک پس از تغذیه گریه کرد، این گریه را نشانه‌ای از وجود مشکلی در شکم او در نظر بگیرید. علت اصلی این مشکل، گیر کردن هوا داخل معده کودک است که منجر به بروز درد و ناراحتی می‌شود.

در چنین مواقعی استحمام با آب گرم برای کودک مناسب است. این کار حواس کودک را از ناراحتی شکم پرت کرده و او را خواب آلود می‌کند. همچنین می‌توانید یک حوله گرم روی معده کودک خود بگذارید.

اگر کودک شما مستعد مشکلات مربوط به گاز معده است، ۲ الی ۳ بار در روز او را بر روی کمر بخوابانید و پاهایش را به صورت حرکت دوچرخه تکان دهید. این تمرین به از بین بردن گاز‌های معده کمک می‌کند.

– گرسنگی : یکی از نیاز‌های اولیه یک کودک تغذیه است و کامل طبیعی است که کودک به هنگام گرسنگی، گریه می‌کند. این مشکل در نوزادانی که هنوز خوردن غذاهای جامد را شروع نکرده‌اند، شایع‌تر است.

تشخصی علت گریه کودکان

اگر نوزاد شما در حال کشیدن خود و پیچ و تاب خوردن است، صدای مکیدن در می‌آورد، دهان خود را تکان می‌دهد یا انگشت خود را می‌مکد، نشانه‌ای از گرسنگی است.

– جوش پوشک : خارش در منطقه پوشک که شامل قسمت فوقانی ران، باسن و ناحیه تناسلی است، می‌تواند یکی دیگر از دلایل گریه کودک باشد.

اگر متوجه قرمزی یا التهاب پوست در نواحی ران کودک خود شدید، یک کرم مختص جوش پوشک از داروخانه تهیه کنید و آن را بر روی نواحی ملتهب شده بمالید.

برای جلوگیری از بروز جوش پوشک، همیشه بعد از عوض کردن پوشک، از یک کرم استفاده کنید. در صورت امکان، گاهی اوقات پوشک بچه را درآورید تا پوست نرم و حساس بچه بتواند تنفس کند و مجبور به تحمل درد و رنج ناشی از رطوبت نباشد.

– دندان در آوردن : اگر کودک شما بین ۶ تا ۸ ماه سن دارد و به طور ناگهانی زیاد گریه می‌کند، ممکن است در حال دندان درآوردن باشد. دندان در آوردن می‌تواند باعث ناراحتی و درد زیادی شود.

با انگشت تمیز خود لثه کودکتان را لمس کنید. اگر لثه متورم است و کودک تمایل به گاز گرفتن اشیا دارد، نشانه روشنی از دندان درآوردن او است.

شما می‌توانید به کودک خود یک هویج بدهید یا لثه‌ او را به آرامی ماساژ دهید. فشار دادن لثه‌ کودک به آرامی، باعث آرام شدن و قطع گریه او می‌شود.

– خستگی بیش از حد : زمانی که کودک بیش از حد خسته شود، نمی‌داند چه بکند. بنابراین شروع به گریه کردن می‌کند.

نوازش و تاب دادن کودک یا استفاده از صداهایی مانند صدای سشوار یا فن می‌تواند گریه کودک شما را کاهش دهد و به خواب رفتن او کمک کند.

– کثیف کردن پوشک : تحقیقات نشان داده‌اند اکثر نوزادان نمی‌توانند کثیفی یا خیسی پوشک خود را تحمل کنند. بنابراین از طریق گریه این ناراحتی را به والدین خود نشان می‌دهند.

بنابراین اگر نوزاد شما بدون هیچ دلیلی شروع به گریه کرد، پوشک او را چک کنید. در واقع بهتر است پوشک نوزاد را هر ۲ تا ۳ ساعت عوض کنید تا خطر بروز جوش‌های قرمز رنگ و خارش زیر پوشک کودک کاهش یابد.

– نیاز به توجه : بچه‌ها دوست دارند اجتماعی باشند. به همین دلیل است که اغلب به خاطر در آغوش گرفته نشدن یا بازی نکردن گریه می‌کنند.

در واقع برخی کودکان حساس‌تر هستند و نیاز به نوازش بیشتری دارند. بنابراین زمانی که مورد توجه قرار نگیرند، شروع به گریه کردن می‌کنند. چنین نوزادانی با لمس کردن، صحبت کردن و نوازش، آرام می‌شوند.

کافی است کودک خود را در آغوش بگیرید و نزدیک به قلب خود نگه دارید. ریتم قلب، گرما و بوی بدن شما چیزی است که کودک در آن لحظه به آن احتیاج دارد.

– بیماری : زمانی که کودک بیمار می‌شود یا تب می‌کند، زیاد گریه می‌کند.

زمانی که یک نوزاد مریض است، لحن گریه او تغییر می‌کند. ممکن است لحن گریه ضعیف‌تر، فوری‌تر، مداوم‌تر یا با تن بالاتری باشد.

بیماری ممکن است به دلیل آبریزش بینی، تب، سرفه خشک و غیره باشد.

در مورد سرماخوردگی و تب معمولی می‌توانید ۲ یا ۳ بار در روز کودک خود را پاشویه کنید. با این حال، حتماً با یک پزشک مشورت کنید و هر دارویی را بدون مشورت با پزشک به کودک خود ندهید.

– آروغ زدن : اگر کودک شما بعد از تغذیه گریه می‌کند و بهانه‌گیر است، تنها چیزی که ممکن است نیاز داشته باشد، یک آروغ است.

نوزادان هنگام تغذیه شیر از سینه مادر یا مکیدن از بطری، هوا را نیز می‌بلعند که اگر از طریق آروغ زدن بیرون نرود، باعث ناراحتی کودک می‌شود.

پس از تغذیه کمر بچه خود را به مدت یک دقیقه بمالید تا آروغ بزند.

شما همچنین می‌توانید موقعیت کودک خود به هنگام تغذیه را تغییر دهید تا احتمال قورت دادن هوا توسط کودک را کاهش دهید.

– گرم یا سرد شدن بیش از حد کودک : زمانی که کودک شما بیش از حد سرد یا گرمش بشود، گریه می‌کند.

برای اینکه متوجه شوید کودک شما بیش از حد گرم یا سردش است، با دست خود شکم او را لمس کنید. اگر بیش از حد گرم بود لباس یا پتوی او را بردارید و اگر سرد بود لباس بیشتری به او بپوشانید . با این اوصاف همواره سعی کنید همیشه دمای اتاق کودکتان را در حدود ۱۸ درجه سانتی‌گراد نگه دارید.

منبع   babycenter

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا