Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیر

عوارض خوردن آب معدنی توسط زنان باردار

قبل از توضیح در مورد عوارض خوردن آب معدنی توسط زنان باردار ، لازم است بدانید که آب معدنی داری املاح فراوان است اما استانداردهای خاص خود را دارد که در هر کشور متفاوت است و در صورت عدم رعایت این استانداردها توسط شرکت های تولید و بسته بندی کننده نمی توان از سلامت آن اطمینان پیدا کرد. بنابراین این روزها مادران باردار برای سلامت خود و جنین به هنگام مصرف آب ، آب معدنی را بیشتر ترجیح می دهند که کاری خطرناکی است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

محققان حوزه سلامت با تایید عوارض خوردن آب معدنی توسط زنان باردار معتقدند؛ زنان بارداری که از بطری های پلاستیکی آب می نوشند در معرض ریسک بالای تولد نوزاد چاق قرار دارند. دانشمندان انجمن غدد واشنگتن دی سی دریافته اند ماده شیمیایی – بیسفنول- یک مختل کننده هورمون است که با افزایش ریسک چاقی نوزاد متولد نشده مرتبط است.

عوارض خوردن آب معدنی توسط زنان باردار

عوارض خوردن آب معدنی موضوعی است که بارها مورد تاکید کارشناسان حوزه سلامت قرار گرفته این و در این میان نیز کارشناسان تولید آب معدنی هم بر این باورند گاهی آلاینده‌های شیمایی آلی و غیر آلی در آب به وجود می آید که می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به وجود آورد که در این میان زمانی که کودک در معرض BPA قرار می گیرد، حساسیت کمتری نسبت به هورمون مسئول کنترل اشت ها پیدا می کند.

نوع بسته بندی آب معدنی نیز به نوعی می تواند خطر ساز باشد و در تشدید بیماری های خاصی تاثیر داشته باشد و با توجه به این که بیماری‌ها و تغییرات پوستی از شایع‌ ترین بیماری‌ های دوران بارداری است و وجود ترکیبات و املاح مختلف در این آب‌ها می‌تواند باعث تشدید – بیماری‌های پوستی – و ورم شود دیگر می توان با جرات گفت که ماده شیمیایی BPA یک ماده شیمیایی یافت شده در انواع ظروف موادخوراکی از جمله بطری های آب پلاستیکی و پوشش درونی قوطی هاست. این ماده شیمیایی می تواند با غدد ترشحه درون ریز از طریق هورمون استروژن که هورمون جنسی زنانه است تداخل یابد.

محققان با آزمایش بر روی موش ها دریافتند نوزادان متولدشده از مادران قرارگرفته در معرض BPA، کمتر نسبت به هورمون لپتین که به هورمون سیری معروف است واکنش نشان می دهند.

منبع   hindustantimes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا