گوناگون

فیس بوک اعتماد به نفس شما را کاهش میدهد یا افزایش

facebook body

فیس بوک و سایر شبکه  های جتماعی شیوه های عالی هستند که شما را در جریان حوادث زندگی دوستان و خانواده تان قرار می دهند.ولی آیا تا به امروز با خود اندیشیدید که وقت تلف کردن در

شبکه های اجتماعی چطور می تواند روی شما اثر بگذارد؟ نتایج تحقیقات امریکا و انگلیس نشان می دهد که بعضی از افراد –حتی شاید شما- هر چه بیشتر در فیس بوک باشند احساسات منفی بیشتر و تصویر بدتری از بدنشان دارند !

تیم تحقیق به این باور رسیده اند که زمانی که در فیس بوک سپری می شود – به طور میانگین نزدیک یک ساعت و نیم در روز – باعث می شود افراد به خصوص دختران جوان خود را با دیگران مقایسه کنند که در نتیجه منتهی به داشتن حس بدی نسبت به بدن خودشان می شود. همچنین برای خانوم هایی که نگران افزایش وزن خود هستند بودن هر چه بیشتر در فیس بوک توجه شان را به ظاهر فیزیکی مثل هیکل اندازه ولباس تشدید می کند.

پس اگر می خواهید حس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید باید دور همه رسانه های اجتماعی خط بکشید ؟ قطعا اینطور نیست. حقیقت این است که اینترنت می تواند یک راه خارق العاده برای تقویت دریافت حمایت های اجتماعی مفید برای افزایش خود باوری باشد اما آنچه اهمیت دارد نحوه درست دریافت این حمایت های اجتماعی ست.

همان طور که شما خودتان را با بیکن سرشار از نیترات و سوسیس کالباس و هات داگ خفه نمی کنید یا اگر این کار را کردید با یک روز نوشیدن آب میوه های های سبز وخوردن سبزیجات سم زدایی می کنید باید حواستان به مصرف رسانه های اجتماعیتان ( آنچه از این طریق وارد ذهن و مغزتان می شود ) باشید. تصور کنید که رژیم دیجیتالی شما هم پادزهر خاص خودش را داشته باشد. روی قسمت های خوب تمرکز و اثرات منفی را محدود کنید.

در اینجا به 4 مورد می پردازیم که هر چقدر زیاد تر به آن توجه کنید باز هم کافی نیست :

پشتیبانی 

گفته می شود که داشتن یک گروه دوست پشتیبان عامل اصلی کاهش افسردگی و افزایش خود باوری است.

همدلی

برقراری یک مکالمه معنادار آنلاین با خانوم هایی که مثل شما با احساس ناامنی مواجه اند و شکل و قیافه ی خود را مورد تردید قرار می دهند می تواند ابزار خوبی برای رسیدن به احساس اطمینان و تکامل باشد.

مدل هایی با نقش مثبت 

دوستان خیلی بیشتر از آنچه که متوجه هستند روی یکدیگر می توانند تاثیر بگذارند. برای مثال مطالعه ای که در مجله پزشکی نیو انگلند در سال 2007 منتشر شد به این نتیجه رسید که احتمال چاق شدن افراد 57 در صد بیشتر می شود اگر دوست چاقی داشته باشند. با دوستانی در ارتباط باشید که ذهنیتی مشابه (هم فکر) و عادات و اهداف سالمی داشته باشند تا در راستای رسیدن به اهدافتان کمکتان کنند.

انگیزه

یک زندگی سالم تصویر بدنی سالمی را ترویج می دهد. پست های کسانی را در فیس بوک دنبال کنید که حاوی پیامهای مثبتی اند ، لبخند به لبان شما می آورند و به شما انگیزه می دهند که به خوبی بخورید ورزش کنید بخندید و استراحت کنید. ( برای خواندن پست هایی از این دست به صفحه ما در فیس بوک بپیوندید:)  )

 مهم 

 

توجه داشته باشید که این مسئله در مورد همه چیز صدق  می کند ، موفقیت ، کار ، تحصیل ، رشد فردی و … سعی کنید با افرادی در ارتباط باشید که مثبت باشند و مدام در حال غر زدن نباشند ، این افراد جز اینکه  افسردگی خود را به دیگران تزریق کنند برای شما فایده ای  ندارند ، تصور نکنید که کسانی که بیشتر می فهمن د انسان های سرشار از درد و غم هستند ، اتفاقا کاملا برعکس است ، کسانی که زندگی را درک می کنند انسان هایی هستند که زیبا می اندیشند و زیبایی و شادی را گسترش  می دهند !

منبع-http://ibanoo.ir

نوشته های مرتبط :

  1. راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان
  2. چه راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان وجود دارد؟
  3. شیوه هایی که شادی را افزایش میدهد
  4. انبه خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش میدهد
  5. چه چیز هایی باعث کاهش اعتماد به نفس کودک می شود
  6. طب سنتی درباره افزایش فشار خون چه راهکارهایی نشان میدهد؟
  7. غذا چه تاثیری بر کاهش و افزایش استرس دارد
  8. آیا عصبانی شدن خطر حمله قلبی را افزایش میدهد؟
  9. اگر در کنار تخت خوابتان خیار حلقه شده قرار دهید میل جنسی را افزایش میدهد
  10. داشتن وزن مناسب در زنان احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش میدهد
  11. با این روش ها اعتماد به نفس خود را بالا ببرید
  12. رابطه ی افزایش وزن و کاهش اشتها
  13. راهی برای دست یافتن به اعتماد به نفس
  14. آیا تغذیه می تواند سردرد را کاهش یا افزایش دهد؟
  15. چرا حاملگی در سنین پایین امکان ابتلا به سرطان سینه را کاهش میدهد
  16. خانم های کم اعتماد به نفس بخوانند
  17. مهمترین فاکتور در اعتماد به نفس چیست
  18. خانم ها اگر اعتماد به نفس پایینی دارید بخوانید
  19. ویتامین D در کاهش میزان سرماخوردگی و افزایش طول عمر نقش دارد
  20. همه چیز درمورد افزایش و کاهش هورمون جنسی مردان

YARPP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا