گوناگون

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان:مخترعان متناسب با نیاز کشور ایده پردازی کنند

81172615 5710507

به گزارش ایرنا سعید سهراب پور روز چهارشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه ملی اختراعات و نوآوری خلیج فارس در دانشگاه صنعتی شیراز بیان کرد: نخبگان و مخترعان کشور باید نیازهای کشور در بخش های مختلف را تامین می کنند که برای بی نیازی کشور در برخی از بخش ها در سطح دنیا، نیازمند تمرکز بر فعالیت ها هستیم.

وی افزود: تعریف بنیاد ملی نخبگان از نخبه این است که یک فرد مدت زمان زیادی را صرف پژوهش کند و بتواند آموزش های فرا گرفته را در اختیار دیگران قرار دهد.

سهراب پور اظهارداشت: این بنیاد وظیفه حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر را در جهت ادامه مسیر رشد و پیشرفت کشور دارد.

وی با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در طرح های دانش بنیان اضافه کرد: بخش خصوصی در تجاری سازی طرح های دانش بنیان اهمیت بسزایی دارد که همکاری ها در این بخش باید در کشور تقویت شود.

سهراب پور ادامه داد: سرمایه گذاری 13 میلیاردی بخش خصوصی در طرح های دانش بنیان برای نخستین بار در نمایشگاه ملی اختراعات انجام شد.

وی عنوان کرد: برای نخستین بار در کشور در استان اردبیل اختراعات نخبگان با پشتوانه ای افزون بر سه میلیارد به بخش خصوصی واگذار شد.

سهراب پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ایجاد نمایشگاه های نوآوری و اختراعات در سطح کشور بیان کرد: بهترین محل برای شناسایی نخبگان و انتخاب طرح های برتر برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های نوآوری و اختراعات است.

وی اظهارداشت: متاسفانه اصول علمی در بیشتر طرح های نمایشگاه ها رعایت نمی شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان استان فارس نیز با اشاره به طرح های راه یافته به نمایشگاه ملی اختراعات و نوآوری خلیج فارس گفت: از میان 200 طرح راه یافته به این نمایشگاه 50 طرح به مرحله تجاری سازی رسیده است.

علی خلفی نژاد افزود: در حاشیه این نمایشگاه دو روزه کارگاه اقتصادی با محوریت تجاری سازی و کارگاه فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ عمومی اختراع و نخبه پروری برگزار می شود.

60 طرح جشنواره ملی اختراعات و نوآوری خلیج فارس که در بخش صنعتی در کشور برگزیده شده است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.ک/2

7382/ 667



: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا