گوناگون

قائم مقام نماینده کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان از ایران ستایش کرد

81238377 5824640

به گزارش ایرنا،ˈفتحیا عبدالاˈ روز سه شنبه در بازدید از مهمانشهر اردکان یزد افزود: 97 درصد پناهندگان در کشورهای اسلامی در ناحیه شهری زندگی می کنند و جمع اندکی در مهمانسراها به سر می برند.

وی اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی باید به خود افتخار کند که توانسته است با روحیه بشردوستانه خود امکانات را در اختیار این انسانها قرار بدهد.

فتحیا عبدلا، شهرستان اردکان را از اصلی ترین سکونتگاه های افغانها خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده توسط مسوولان شهری، اردکان از مناسبترین مکانها برای اسکان پناهندگان افغان در ایران محسوب می شود که باید با برنامه ریزی دقیق تر موجبات رفاه هرچه بیشتر این پناهندگان را فراهم آوریم.

فرماندار اردکان نیز مهمان نوازی و ادای احترام به پناهندگان را از ویژگی های خاص مردم این شهرستان خواند و گفت: از دیرباز میهمان نوازی مردم این شهرستان در کشور زبانزد بوده و در همین رابطه 30 سال است که شهروندان اردکانی از پناهندگان افغان پذیرایی کرده اند.

ˈحسین اسماعیلیˈ افزود: باید طبق قوانین بین المللی و با توجه به دستورالعمل ها و برنامه های طرح ریزی شده در استان و شهرستان، امنیت و سلامت پناهندگان را تامین کنیم.

وی، دلیل انتقال شهرک کنونی افغانها به محل جدید را فرسودگی بیش از حد شهرک کنونی خواند و خاطرنشان کرد: بطور قطع در صورت انتقال مهمانشهر به محل جدید با توجه به وجود فضای بیشتر و زیرساخت های مناسب تر می توانیم رفاه، امنیت، آسایش و بهداشت پناهندگان را فراهم کنیم.

رییس شورای تامین شهرستان اردکان، یکی دیگر از دلایل این جابجایی را درخواست مکرر شهروندان اردکانی اعلام و اضافه کرد: این جابجایی بطور قطع به نفع همشهریان و پناهندگان خواهد بود و هر دو طرف از این انتقال راضی و خشنود خواهند بود.

شهرستان اردکان در 60 کیلیومتری شمال یزد 80 هزار نفر جمعیت دارد. ک/2

7544/616/543/

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا