گوناگون

قانون‌مداری و ﺁرامش روانی شرط اساسی کارهای اقتصادی است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان در دیدار با ذی‌حسابان شهرداری‌ها، قانون‌مداری و ﺁرامش روانی را شرط اساسی کارهای اقتصادی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،«حسین دهقانی» در گردهمایی ذی‌حسابان شهرداری‌های استان کردستان با هدف هماهنگی و وحدت رویه در اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان برگزارشد، با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین گفت: امام حسین(ع) برای امر به معروف ونهی از منکر قیام کردند و ما هم باید ﺁرمان‌های این امام بزرگوار را در سرلوحه‌ی کارهای خود قرار دهیم.

وی افزود: یکی از موضوعات مورد تأکید وزارت امور اقتصادی و دارایی بحث توانمندسازی نیروی انسانی است و از این‌رو سعی می‌شود در این راستا کارگاه‌های ﺁموزشی و جلسات مشترک داشته باشیم تا با انتقال تجربه و هم‌فکری و مشورت به یک وحدت رویه برسیم و شاهد تحقق اهداف عالیه وزارت امور اقتصادی و دارایی باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان بیان کرد: ذی‌حسابان شهرداری‌های استان همکاران ما هستند که وظیفه‌ی خطیر امور مالی را در شهرداری‌ها برعهده دارند و ما می‌کوشیم حمایت‌های قانونی لازم از ﺁنها انجام شود.

وی در ادامه به انضباط مالی مورد تأکید دولت یازدهم و تأکید ﺁن بر حاکمیت قانون به‌عنوان یکی از نقاط قوت دولت و فرصت خوبی برای ذیحسابان دانست و گفت: با حاکمیت قانون در ذهن همه‌ی ما بارقه‌های امید شکل گرفته است و این می‌تواند در راستای ارتقای نظام مالی موثر باشد.

دهقانی یادآور شد: برای همه‌ی ما، مایه‌ی خوشبختی است که دولتی سرکار ﺁمده است که خود را قانون‌مدار می‌داند و لایحه‌ی بودجه در زمان قانونی خود تقدیم مجلس محترم شد که امسال هم بنا براین گذاشته شده است که ان‌شاءا… اتفاق می‌افتد.

وی افزود: این ﺁرامش روانی و انضباط مالی شرط اساسی برای کارهای اقتصادی و مالی است و قانون‌مداری به همه ما در پیشبرد اهداف عالیه نظام کمک می‌کند.

دهقانی ادامه داد: وزارت امور اقتصادی و سیاست ﺁن در ذیحسابی‌ها ایجاد تعامل با دستگاه‌هاست و ذی‌حساب مشاوری امین برای دستگاه است و به دستگاه در توسعه‌ی استان کمک می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: استان توانسته است همیشه در جذب اعتبارات موفق باشد و این امر مدیون هم‌فکری و کوشش ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان از جمله شهرداری‌ها، تعامل و هم‌فکری ﺁنها با مدیر دستگاه است.

وی خاطرنشان کرد: باید این تعامل و همکاری دو سویه باشد و مدیر دستگاه هم همکاری خوبی با ذیحساب در راستای جذب اعتبارات و توسعه استان داشته باشد.

دهقان در ادامه با اشاره به عملکرد موفق استان در گزارشگری مالی خاطرنشان کرد: استان به لحاظ گزارشگری مالی از رتبه‌ی 22 به رتبه‌ی زیر 10رسیده است که این نشانه‌ی عملکرد موفق ﺁن است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان یادآور شد: این اداره‌کل ﺁماده همکاری و تعامل با ذی‌حسابان شهرداری‌هاست و سعی می‌کنیم از طریق برگزاری کارگاه‌های ﺁموزشی و برگزاری جلسات مشترک به کیفیت بالاتر که مورد نظر همه‌ی ماست برسیم.

وی با اشاره به بحث صرفه‌جویی و انضباط مالی در شهرداری‌ها گفت: باید منابع شهرداری‌ها در مسیر خود هدایت وهزینه شوند.

وی در ادامه به سرمایه‌گذاری و جلب سرمایه به‌عنوان یکی از منابع مهم که شهرداری‌ها باید به ﺁن توجه داشته باشند، اشاره و اظهار کرد: باید ذی‌حسابان از تکیه بر بودجه صرف خودداری کنند و در راه جذب سرمایه‌گذار به شهرداری‌ها کمک کنند.

در ادامه «ارتیکاس اقبال»، مدیر کل دفتر امور شهری استانداری کردستان گفت: ذی‌حسابان شهرداری‌ها چون از بدنه‌ی شهرداری‌ها هستند از این‌رو با شهرداری‌ها ﺁشنایی کامل دارند و این ظرفیت بسیار خوبی برای شهرداری‌هاست که ذیحسابان مشکلات ﺁنها را می‌شناسند.

وی با اشاره به گفته‌های مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان که گفت همه ما باید دائم به سوی ترقی و پیشرفت گام برداریم و به وضع موجود راضی نباشیم گفتند این یک دیدگاه استراتژیک است که همه‌ی ما خود را در یک محیط رقابتی ببینیم و باید همواره به این سو گام برداریم.

وی گفت: اداره‌کل امور اقتصادی ودارایی وخود ما هم بر انضباط مالی تأکید داریم واگر انضباط مالی در هرسیستمی نباشد ﺁن سیستم را نابود می‌کند.

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری گفت: تقاضا د ارم که این جلسات هم‌فکری وجود داشته باشد و ذیحسابان در تعامل باشند و هم‌فکری کنند و به ﺁن وحدت رویه لازم برسند.

در ادامه این جلسه «اسماعیل سلیمانی»، معاون هزینه و رئیس خزانه معین استان هدف از برگزاری جلسات ذی‌حسابان شهرداری‌ها را هم‌فکری و مشورت با همدیگر دانست و گفت: سعی می‌شود با برگزاری جلسات مشترک و برگزاری دوره‌های ﺁموزشی به این هدف برسیم.

وی اظهار کرد: ما در اجرای رسالت وزارت امور اقتصای و دارایی و اجرای تبصره پنج ماده 72 و90 قانون محاسبات عمومی ارزیابی ذی‌حسابان و حسابرسی از شهرداری‌ها داریم که هدف ما مشاوره و هم‌فکری با ذیحسابان محترم شهرداری‌هاست.

معاون هزینه و رئیس خزانه معین استان گفت: ما تقاضای همکاری داریم و دوست داریم که این ارتباط دو طرفه باشد.

سلیمانی افزود: در حسابرسی‌ها، به لطف خداوند مشاهده شد که شهرداری‌ها با دقت و براساس قانون وظایف خود را انجام داده بودند و اگر واخواهی هم بوده جزئی بوده است که این نشان‌دهنده‌ی توانمندی عزیزان است.

هم‌چنین در این جلسه ذی‌حسابان شهرداری‌ها به بیان دیدگاه‌ها ونظرات خود پرداختند.

در پایان این جلسه از چند نفر از ذیحسابان با اهدای لوحی به رسم یادبود تقدیر شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا