گوناگون

قانون امر به معروف و نهی از منکر 2 هفته آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران ، احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نهمین نشست دبیران ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان دستکاه‌های ملی و استان‌ها با بیان اینکه خوشبختانه  وزیر کشور در این وزارت خانه به موضوع و معقولات دینی اهتمام ویژه‌ای دارند گفت: امیدواریم روزی مشکلات حجاب و عفاف رفع و حل شود تا جلسه و نشست آن برگزار نشود.  
 
وی افزود: نگاه مسئولان ما باید نسبت به فرهنگ دینی تغییر پیدا کند زیرا متأسفانه اشکال اصلی دستگاه‌های اصلی ما این است که مسئولین به اجرای فرهنگ عفاف و حجاب علاقه دارند اما می‌گویند اگر اقدامات لازم را در این راستا انجام دهیم سبب سلب آزادی خواهیم شد.  
 
سالک خاطر نشان کرد: متأسفانه علی رغم آمار ارائه شده مبنی بر اینکه 85 درصد از ارگان‌های دولتی مولفه‌های حجاب و عفاف را رعایت می‌کنند باید بگویم ارائه این آمار جای تعجب دارد و بعضا با حضور در برخی از دستگاه‌های اجرایی به راحتی می‌توان عدم رعایت حجاب را در این نهادها مشاهده کرد.  
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پیشنهاد بنده به وزیر کشور این است که کشور را به چند منطقه تقسیم بندی کند و از راهکارهای حوزه علمیه و دانشگاه‌ها در جهت گسترش حجاب و عفاف بهره بگیرد.  
 
سالک با بیان این موضوع که متأسفانه رعایت مولفه‌های حجاب و عفاف در کشور دیده نمی‌شود تصریح کرد: مانکن‌های خیابان ولیعصر(عج)  گواه بزرگ تحریک‌کننده جنسی هستند و ما باید با آنها برخورد کنیم زیرا آنچه در برخورد با حجاب و عفاف ارائه می‌شود متفاوت از ظواهر آن است.  
 
وی با بیان اینکه توجه به معقوله آموزش در زمینه حجاب و عفاف امری واجب است خاطر نشان کرد: ما باید با توجه به مباحث آموزشی و همچنین توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف وارد عمل شویم.  
 
وی خاطر نشان کرد: متأسفانه باید صراحتا بگویم در مقوله حجاب و عفاف تنها بخش‌نامه کافی نیست و این موضوع سبب نمی‌شود که رعایت حجاب به صورت کامل در ارگان‌های مختلف عملیاتی شود.  
 
وی افزود: باید بسترسازی لازم در جهت اجرای حجاب وعفاف در دستگاه‌های اجرایی انجام شود.  
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به 25 دستگاه درباره رعایت حجاب و عفاف دستور داده شده است اظهار داشت: آموزش و پرورش باید در جهت ترویج الگوی حجاب و عفاف  به صورت جدی وارد عمل شود به گونه‌ای که ما شاهد این نباشیم که در مدارس دخترانه همسان‌سازی در نوع لباس وجود ندارد.  
 
وی اظهارداشت: عدم هماهنگی در رعایت مقوله حجاب و عفاف در سازمان‌های مختلف سبب ایجاد شبهه در اجرایی شدن این  قانون شده است. از وزارت کشور درخواست می‌کنیم در جهت هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف به صورت جدی وارد عمل شود.  
 
وی با بیان اینکه خوشبخانه برخی از نهادها و دستگاه‌های اجرایی در زمینه حجاب و عفاف نسبت به برخی دیگر از دستگاه‌ها فعال‌ترند اظهار داشت: باید با مافیای مقابله با حجاب و عفاف در کشور که در جهت ترویج بی‌حجابی تلاش می‌کند به صورت جدی اقدامات مثمر ثمری انجام دهیم.  
 
سالک با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه مدل و لباس در کشور شروع شده است گفت: این موضوع باید ادامه پیدا کند و مسئولین باید در جهت تعمیق در معارف دین و ارتقاء فهم سیاسی در مقوله حجاب و عفاف وارد عمل شوند.  
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این کمیسیون با همه وجود در قانون حجاب و عفاف وارد شده است تصریح کرد: طی 2 هفته آینده قانون امر به معروف و نهی از منکر را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد کرد و قانون صدا و سیما و جمعیت هم در حال اجرا است.  
 
وی تصریح  کرد: متأسفانه صحبت‌های برخی از افراد در عدم وجود ضمانت در قانون حجاب و عفاف صحت ندارد و به طور حتم اگر خلاء قانونی در این زمینه وجود داشته باشد مجلس آن را برطرف خواهد کرد.  

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا