Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعکس

قدیمی‌ ترین اسباب‌ بازی جهان مربوط به عصر برنز کشف شد + عکس

قدیمی‌ ترین اسباب‌ بازی جهان مربوط به عصر برنز در حالی توسط باستان‌ شناسان کشف شده است که آن ها مجسمه‌ ای عجیب و غریبی مزین به چشم‌ های بادامی‌ شکل و ابروهای پرپش در قبر یک کودک را کاوش کرده اند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

قدیمی‌ ترین اسباب‌ بازی جهان که به گفته باستان شناسان مربوط به دوران ماقبل تاریخ است ، در قبری در سیبری کشف شده است. یکی دیگر از اشیای پیدا شده در قبر این کودک عصر برنز ، سر حیوانی افسانه‌ای شبیه به اژدهاست که از عاج ساخته شده است. این یافته‌ها پس از یک سری حفاری در منطقه «خاکاسی» کشف شده و به کلکسیون « قدیمی‌ ترین اسباب‌ بازی جهان » افزوده شده است.

قدیمی‌ ترین اسباب‌ بازی جهان از سنگ صابون ساخته شده و به گفته متخصصان، قدیمی‌ترین عروسکی است که برای بازی طراحی شده است. عروسک‌های چوبی با قدمت مشابهی در مصر پیدا شده است اما عروسک‌ های مصری مزین به نمادهای باروری هستند که این امر نشان می‌دهد برای بازی استفاده نمی‌شده‌اند.

یکی از باستان‌شناسان موسسه تاریخ فرهنگ در سن‌پترزبورگ ، درباره قدیمی‌ ترین اسباب‌ بازی جهان به رسانه ها گفته:

ویژگی‌های قدیمی‌ ترین اسباب‌ بازی جهان ، شامل ابروهای پرپشت و گونه‌های برجسته، با دقت زیادی حکاکی شده است.

.

این در حالی است که باقی اسباب‌ بازی‌ های کشف شده در این قبر انگار از مواد ارگانیک ساخته شده اند که به همین دلیل اثری از آن ها برجای نمانده است. این یافته‌ها در قبر یکی از کودکان فرهنگ «اوکانو»، گروهی از مردم پیدا شده است که در عصر برنز در جنوب سیبری زندگی می‌کردند و از نظر ژنتیکی شبیه به بومیان آمریکایی بودند.

این قبر کشف شده متعلق به یکی از اعضای اشراف‌ زاده جامعه آن دوره نبوده و در واقع متعلق به کودکی از یک خانواده معمولی بوده است. به گفته باستان‌شناسان، این امر نشان می‌دهد که حتی کودکان خانواده‌های معمولی به اسباب‌بازی پیچیده دسترسی داشته‌اند و البته یافته‌ های اخیر نیز به مجموعه آثار کشف شده در داخل یا نزدیکی گورستان ایتکول در خاکاسی اضافه شده است.

این در حالی است که چند سال قبل هم، مجسمه‌‌ ای از یک الهه توسط ماهیگیری از رودخانه سیبری بیرون کشیده شد که به نظر متخصصان یا یک اسباب‌بازی کودکان یا جغجغه‌ای برای دور کردن ارواح شیطانی بوده است.

مجسمه تازه کشف‌شده ، چشم‌های بادامی شکل ، یک دهان بزرگ با لب‌های پر و حالت چهره وحشی دارد. پشت سر آن هم مزین به خطوط موج مانندی است که نشان‌دهنده موهای فر آن است. در قسمت پایینی موهای این عروسک چوبی نیز حکاکی‌هایی به شکل فلس ماهی به چشم می‌خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا