گوناگون

قزوین جزء 5 استان برتر در کشت کلزا

معاون اداره کل دفتر پنبه و دانه‌های روغنی و نباتات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان قزوین با کاشت 2 هزار و 993 هکتار کلزا جز 5 استان برتر در کشت کلزا‌ست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قزوین، نخستین همایش برنامه‌ریزی کاشت کلزای استان قزوین با حضور مسئولین جهاد کشاورزی و کشاورزان استان قزوین در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد.

شاپور شکاری معاون اداره کل دفتر پنبه و دانه‌های روغنی و نباتات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: کشت مداوم کلزا سبب بیماری می‌شود و از سویی دیگر در اراضی شالیزار ارقام زود رس کلزا بازده اقتصادی دارند.

وی با اشاره به کشت کلزا در آب و هوای متعدل خبر داد: استان قزوین با 2 هزار و 993 هکتار کلزا جز 5 استان برتر در کشت کلزا‌ست و با توجه به اینکه کلزا در بهار و تابستانه کشت می‌شود، اما در استان قزوین بیشتر تیپ زمستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شکاری تصریح کرد: با تلاش در طرح کلزا باید از 100 هزار هکتار به یک میلیون هکتار و از 164 هزار تن به 2 میلیون و 100 هزار تن باید رسید تا عرصه خودکفایی بتواند به میزان 70 درصد برسد.

وی اضافه کرد: تسهیلات 5.1 میلیونی برای هر هزار هکتار کلزا برای کشاورزان در نظر گرفته شده است و قیمت پیشنهادی این محصول 2 هزار و 350 تومان است.

معاون اداره کل دفتر پنبه و دانه‌های روغنی و نباتات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: آب جزء اولویت‌های اصلی کشت کلزاست، به دلیل اینکه 300 هزار هکتار اراضی آب به کلزا اختصاص داده شده است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا