گوناگون

عطر و گلاب رضوی در آسمان استان سمنان پراکنده شد

خادمان حرم امام رضا(ع)، یعنی آنها که مفتخر به دربانی بهشت رضوی اند امروز وارد استان سمنان شده و 5 روز مهمان مردم بی ریای این استان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، کاروان خدام امام رضا(ع)، که در برگیرنده 4 خادم، یک مبلغ و یک مسوول کاروان است، امسال نیز در سفر خود به شهرهای مختلف استان با حضور در برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی برای 5 روز پی در پی فضای شهرهای استان را عطرآگین و دل‌های مشتاق مردمان این دیار را با عطر و گلاب رضوی شستشو می‌دهند.

آنچه در پی می آید نگاهی گذرا به تاثیر این سفر روحانی و معنوی و ریز برنامه‌های سفر 5 روزه کاروان خدام به شهرهای مختلف است که از نظر می‌گذرد.

استمرار این جشن‌ها، عطر و شمیم آستان قدس رضوی را در همه جا پراکنده می‌کند

یکی از اعضای کاروان جشن‌های زیر سایه خورشید که در معیت خدام رضوی به استان سمنان سفر کرده است گفت: تجدید عهد و پیمان مردم با امام رضا(ع) از مهمترین اهداف جشنهای زیر سایه خورشید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان،

افزود: ایجاد تحول و همچنین برقراری ارتباط مردم با امامان معصوم به وی‍ژه امام رضا(ع)، از دستاوردهای برگزاری این جشن‌ها است و با استمرار طرح‌ها و برنامه‌هایی از این دست امیدواریم عطر و شمیم آستان قدس رضوی در همه جا پراکنده شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشن‌ها با حمایت مادی و معنوی آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد تصریح کرد: این طرح اهداف بلند مدت و کوتاه مدتی را دنبال می کند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف کوتاه مدت این جشن‌ها این است که یاد و خاطره و عطر آستان قدس رضوی را در میان مردم سراسر کشور می‌پراکند.

مبلغ کاروان جشن‌های زیر سایه خورشید در استان سمنان افزود: ایجاد ارتباط معنوی بین مردم از اهداف بلند مدت برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید است که امیدواریم استمرار این طرح منشاء خیر برای فرهنگ تشیع باشد.

جلیلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند افزود: دهه کرامت بهانه‌ای برای اکرام، احترام و غبارروبی امامزادگان مطهر سراسر کشور است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری معنوی سفرهای خدام رضوی در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید به شهرهای سراسر کشور، گفت: در این سفرها عیادت از بیماران، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، سرکشی به ایتام و مددجویان بهزیستی، غبارروبی مزار امزادگان و شهدا و… نیز انجام می شود.

برنامه 5 روزه خدام رضوی در استان

ایستگاه اول: سفر به شاهرود و میامی

مسئول برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در استان سمنان از ورود خدام رضوی در ساعات اولیه صبح امروز به شهرستان شاهرود خبرداد و گفت: خادمان رضوی در شهرستان شاهرود مورد استقبال پرشور مردم این شهرستان قرار گرفتند.

ترحمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، افزود: کاروان خدام رضوی، در حال حاضر به شهرستان میامی سفر کرده و عصر امروز به شاهرود برمی‌گردند و بعد از چند برنامه در شهر تاریخی بسطام حضور می یابند.

وی عیادت از بیماران بیمارستان امام حسین شاهرود را از برنامه‌های عصر امروز کاروان خدام رضوی در شاهرود اعلام کرد و افزود: حضور در جمع مردم شاهرود، غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه‌های این کاروان در شهر شاهرود است و سپس با حضور در شهر بسطام ضمن دیدار با مردم بسطام و برگزاری آیین استقبال، نماز مغرب نیز در مسجد جامع این شهر با حضور خدام برگزار می‌شود.

ایستگاه دوم: دامغان شهر صد دروازه

مسئول برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در استان با بیان اینکه کاروان خدام امام رضا(ع) صبح فردا با استقبال مردم دامغان وارد این شهر می‌شوند، اظهار کرد: استقبال مسوولان در گلزار شهدای دامغان، دیدار از خانه سالمندان، دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران بیمارستان ولایت دامغان، بازدید از موسسه خیریه و ایتام چهارده معصوم(س)، حضور خدام در آستان مبارکه امامزادگان محمد و جعفر دامغان، پیاده روی تا مسجد جامع، دیدار با امام جمعه دامغان و برپایی جشن زیر سایه خورشید مهمترین برنامه‌های سفر خدام به شهرستان دامغان است.

ورود به شهر سمنان

ترحمی با بیان اینکه کاروان خدام عصر روز پنج شنبه 13شهریورماه وارد شهر سمنان می‌شود، تصریح کرد: کاروان خدام امام رضا(ع) در میدان امام رضا سمنان مورد استقبال مردم و مسوولان سمنان قرار می‌گیرند. ضمن اینکه همزمان استقبال موتوری از خدام از میدام امام رضا تا امامزاده علی بن جعفر سمنان نیز برگزار می شود.

وی، زیارت آستان مبارکه امامزاده علی بن جعفر را از برنامه‌های خدام در مرکز استان برشمرد و افزود: سپس کاروان خدام با عبور از بازار تاریخی سمنان به حرم امامزاده یحیی(ع)برادر بزرگوار امام رضا(ع)مشرف می شوند.

سفر به مهدیشهر

مسئول برگزاری جشنهای زیر سایه خورشید در استان سمنان ادامه داد: در ادامه کاروان خدام با سفر به شهرستان مهدیشهر، مورد استقبال مردم این شهرستان قرار می گیرند.

وی،حضور در جشن “زیر سایه خورشید”،دیدار با خانواده شهدا و حضور در جمع مردم را از برنامه های این کاروان در مهدیشهر ذکر کرد.

ایستگاه آدینه: سفر به ایوانکی و گرمسار

ترحمی، با اشاره به برنامه‌های روز جمعه کاروان خدام در استان به خبرنگار ایسنا گفت: کاروان خدام صبح روز جمعه وارد شهر ایوانکی شده و مورد استقبال مردمی قرار می گیرند.

وی سفر به شهر گرمسار را برنامه بعدی این کاروان نورانی اعلام کرد و افزود: عیادت از بیماران بیمارستان این شهر، حضور در نمازجمعه و استقبال مردمی را از مهمترین برنامه‌های کاروان خدام رضوی در شهرستان گرمسار اعلام کرد.

ایستگاه پایانی(15و16 شهریور):

برپایی جشن بزرگ” زیر سایه خورشید” در سمنان

ترحمی با بیان اینکه برنامه بزرگ و محوری “جشن زیر سایه خورشید” عصر روز جمعه در حسینیه امام خمینی شهر سمنان برگزار می شود، اظهارکرد: همچنین خدام رضوی در روزهای 15 و 16 شهریورماه نیز برنامه‌های دیگری در شهرستان سمنان خواهند داشت که غبارروبی از امامزاده علی جعفر، دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، دیدار با زندانیان زندان سمنان، حضور در مراسم جشن دانشگاه سمنان و جشن میلاد امام رضا در پارک شقایق سمنان از برنامه‌های کاروان خدام در روزهای 15 و 16 شهریورماه در مرکز استان است.

وی همچنین گفت: این کاروان روز 15 شهریورماه در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد حضور و در چند برنامه ویژه شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا