Mihanpostسیاسی

قنبری:شبکه های اجتماعی به گسترش حقوق مدنی کمک کنند

به گزارش میهن پست – یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه “شبکه‌های اجتماعی انحصار اطلاع‌رسانی دولت‌ها را شکسته‌اند”، گفت: این شبکه‌ها می‌توانند موجب گسترش آزادی در جوامع شوند.
به نقل از ایسنا،داریوش قنبری با بیان اینکه “شبکه‌های اجتماعی، هم دارای نکات مثبت و هم دارای نکات منفی هستند”، افزود: اگر از این شبکه‌ها به درستی استفاده شود، می‌توانند منشاء گسترش آزادی و حقوق مدنی باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: بر این اساس، گروه‌هایی مثل داعش که اعتقادی به آزادی ندارند نیز از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند و این نکته منفی شبکه‌های اجتماعی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه “به هر حال نمی‌توان نقش این شبکه‌ها را نادیده گرفت”، گفت: شبکه‌های اجتماعی امروزه بخشی از دنیای اطلاع‌رسانی هستند و انحصار اطلاع‌رسانی توسط دولت‌ها را شکسته‌اند و به اطلاع‌رسانی جنبه مردمی و اجتماعی داده‌اند.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری اضافه کرد: اکنون فضای اطلاع‌رسانی به شکلی پولورالیستی در آمده است. در گذشته و در اوایل شکل‌گیری دولت‌های مدرن، فضای اطلاع‌رسانی یکسویه بود و پیام‌ها از رأس حکومت به بدنه جامعه منتقل می‌شد و انتظار این بود که جامعه با این پیام‌ها هماهنگ شود در حالیکه اکنون منابع اطلاع‌رسانی پراکنده شده است.

نماینده پیشین مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: البته این شبکه‌ها به راحتی می‌توانند شایعات را به عنوان اخبار موثق جلوه دهند در حالیکه منابع رسمی اطلاع‌رسانی سعی می‌کنند در مورد صحت اطلاعات خود دقیق باشند و در واقع انتشار پیام توسط این منابع رسمی حالت مسئولانه دارد اما در شبکه‌های اجتماعی احساس مسئولیتی وجود ندارد و در جوامعی که اعتماد به مراجع رسمی کم باشد، نقش شایعه‌سازی این شبکه‌ها پررنگ‌تر می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: امروزه شبکه‌های اجتماعی با شکستن انحصار اطلاع‌رسانی فضای بازی را ایجاد کرده‌اند که البته این آزادی، مسئولانه نیست. به هر حال این شبکه‌ها نقش مهمی در گسترش آزادی دارند.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در پایان گفت: بسیاری از تحولات دموکراتیک کشورهای منطقه نتیجه نقش‌آفرینی شبکه‌های اجتماعی بود و این شبکه‌ها نقش مؤثری در گسترش آزادی در این کشورها داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا