گوناگون

قهرمان آسیا در یک قدمی جدا شدن از ورامین/ متین ورامین به دامغان انتقال پیدا می کند

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ورامین همواره در ورزش قهرمانان و ورزشکاران بزرگی را به کشور معرفی کرده است اما حضور متین ورامین در لیگ برتر والیبال، توانست جان تازه ای بر کالبد ورزش ورامین بدمد و از آن زمان بود که ورزش در این شهرستان پرجمعیت رونق دوباره گرفت.

در دو سالی که از حضور متین ورامین در شهر شهیدان 15 خرداد می گذرد، جوانان و نوجوانان زیادی به ورزش علاقه مند شده و والیبال به عنوان ورزش اول شهرستان ورامین جای فوتبال را گرفته است به طوری که اکنون در کوچه پس کوچه های شهر ورامین، نوجوانان و جوانان با استفاده از اولیه ترین امکانات نظیر یک توپ و طناب به والیبال می پردازند.

حضور متین ورامین اشتیاق جوانان به ورزش را افزایش داد

به گفته مسئولان سالنهای ورزشی ورامین، از زمان تشکیل تیم متین و حضور این تیم در مسابقات لیگ برتر، بیشتر سانس های ورزشی این شهرستان به والیبال اختصاص پیدا کرده است و تشکیل تیم های نوجوانان و جوانان والیبال در ورامین نویدبخش روزهای درخشان تری را برای این شهرستان می داد.

حضور هزاران نفر تماشاگران ورامینی در سالن شهید گلعباسی این شهرستان در همه هفته های لیگ برتر، تعجب کارشناسان و تحلیلگران والیبال را برانگیخت به طوری که فدراسیون والیبال رسما متین ورامین را یکی ار پرتماشاگرترین تیمهای ایران معرفی کرد.

علاقمندی تماشاگران ورامینی به والیبال، سبب شد تا هر تیمی حضور در ورامین را سخت و دشوار بداند زیرا حضور و اشتیاق مردم بویژه جوانان و نوجوانان ورامینی عرصه را برای کسب نتیجه برای هر تیمی سخت و دشوار می کرد.

IMG20402180

ناراحتی مسئولان متین از عدم همکاری مدیران شهرستان ورامین

اما به یکباره یک خبر شوک آور همه علاقمندان به ورزش والیبال در ورامین را ناراحت و نگران کرد و آن انتقال قهرمان آسیا و نماینده ورامین در جام باشگاه های جهان به شهر دامغان بود.

تیم متین ورامین با حمایت شرکت کارسازه متین و تلاش مسئولان شهرستان ورامین در سال 1391 پای به عرصه والیبال کشور گذاشت و همواره مسئولان شهرستان ورامین آمادگی خود را جهت حمایت از این تیم اعلام کردند.

اما در طرف مقابل مسئولان باشگاه متین در برخی اوقات بویژه پیش از آغاز فصل گذشته رقابت های لیگ برتر والیبال، از عدم همکاری مسئولان شهرستان ورامین انتقاد کردند که با جلسه و وساطت امام جمعه ورامین مشکلات حل و فصل شد و تیم متین با حمایت مسئولان و تلاش مدیران کارسازه متین توانست قهرمان آسیا شود.

خاطرات مردم ورامین با تیم متین فراموش ناشدنی است

متین ورامین در اولین سال حضور خود در مسابقات والیبال با جمعی از بازیکنان جوان و با تجربه، شگفتی ساز مسابقات لیگ برتر والیبال شد و توانست در اولین حضور خود در این مسابقات مقام نائب قهرمانی را کسب کند و نائب قهرمانی فصل گذشته انتظار را از این تیم لیگ برتری بسیار بالا برد.

متین ورامین برای دومین فصل حضورش در میابقات لیگ برتر والیبال با جذب ستارگان مطرح والیبال ایران، خط و نشان جدی برای سایر حریفان کشید و با جذب ستارگانی نظیر محمد موسوی، سعید معروف، شهرام محمودی، نصر اصفهانی و احسن الله شیرکوند و تمدید قرارداد محسن عندلیب، نیکولوف و میرزاجانپور در کنار هدایت دانیله بانیولی توانست به قهرمانی مسابقات لیگ برتر رسیده و نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا شود.

IMG10364413

در مسابقات جام باشگاه های آسیا نیز متین ورامین نمایش خیره کننده ای را از خود نشان داد و توانست با شکست حریفات قدرتمندی نظیر الریان قطر که بعدها به نائب قهرمانی مسابقات جام باشگاه های جهان رسید، جام باشگاه های آسیا را فتح کرده و خاطره ای فراموش نشدنی برای علاقه مندان به والیبال در ورامین ایجاد کند.

در مسابقات جهانی نیز متین ورامین اگرچه بازیکنان اصلی خود نظیر معروف و موسوی و محمودی را به همراه نداشت اما بازی های خیره کننده ای را به نمایش گذاشت و در پایان این رقابت ها توانست مقام پنجم این مسابقات را کسب کند.

مردم ورامین به تیم متین مانند فرزند خود می نگرند

قهرمانی تیم والیبال متین ورامین در مسابقات لیگ برتر والیبال، پویایی، سرزندگی و نشاط جوانان دیار ۱۵ خرداد را بار دیگر ثابت کرد و نشان داد که مردم ورامین نه تنها در صحنه های سیاسی و اجتماعی که در عرصه های ورزشی نیز سرآمد بوده و می توانند در مسابقات کشوری و جهانی افتخار آفرین باشند.

کسب عناوین متعدد قهرمانی توسط متین ورامین سبب شده تا مردم دیار 15 خرداد به این تیم مانند فرزند خود بنگرند و به همین خاطر جدا کردن متین ورامین از زادگاه خود لطمات بزرگی به ورزش شهرستان خواهد زد، لطماتی که به هیچ عنوان قابل جبران نخواهد بود.

موفقیت تیم متین ورامین حاصل تلاش دو ساله مدیران و مسئولان باشگاه متین، بازیکنان و کادرفنی فعلی و سابق این تیم و مسئولان شهرستان ورامین است که نباید به راحتی از دست برود و باید مسئولان ورامین همت کرده و دوباره زمینه حضور متین را در مسابقات کشوری فراهم کند.

IMG20402344

از طرف دیگر متین ورامین سال آینده نیز نماینده ایران در جام باشگاه های جهان است و مدیران ورامین باید از این ظرفیت استفاده کرده و زمینه باقی ماندن این تیم در ورامین رافراهم کنند.

عوامل و بازیکنان متین ورامین دوست دارند تا این تیم در ورامین باقی بماند

علیرضا فداکار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تلاش مدیریت، کادر فنی و بازیکنان متین ورامین و حمایت تماشاگران ورامینی اکنون متین به عنوان پرچمدار والیبال ایران معرفی شده است.

مدیرعامل تیم متین ورامین افزود: متأسفانه مدیران و مسئولان شهرستان ورامین همکاری لازم را با شرکت کارسازه متین ندارند و همین مساله سبب شده است تا مالک این باشگاه تصمیم به انتقال این تیم بگیرد.

وی ادامه داد: عوامل و بازیکنان متین ورامین دوست دارند تا این تیم در ورامین باقی بماند اما باید مسئولان شهرستان ورامین در این زمینه همکاری لازم را انجام داده و تا دیر نشده به کمک این تیم بیایند.

فداکار در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره مقصد بعدی این تیم گفت: احتمالا در صورت عدم همکاری مسئولان ورامین، این تیم به شهرستان دامغان منتقل می شود.

حال باید منتظر ماند و دید که متین ورامین به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های جهان در ورامین می ماند یا این امتیاز بزرگ از مردم ورامین هم گرفته می شود.

——————–

گزارش از محمدرضا حیدری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا