گوناگون

قوام شهیدی:قوانین مزاحم برای تردد و ارتباط ایرانیان با سرزمین اصلی خود باید اصلاح شود

81152312 5674405

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،« سیدجواد قوام شهیدی» روز دوشنبه در جلسه هماهنگی و بررسی مشکلات ایرانیان خارج از کشور در خصوص فعالیت های این شورا افزود: پنج تا هفت درصد هموطنان ما به عنوان مهاجر در کشورهای مختلف جهان زندگی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این دسته از ایرانیان هم به جهات مادی و اقتصادی و هم به لحاظ اجتماعی و جایگاه سرمایه گذاری ، سرمایه های عظیمی برای کشور هستند.

به گفته دبیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، ایرانیان در عرصه اقتصاد، هنر ، علم و فناوری در کشورهای دیگر در رتبه بین یک تا 10 قرار دارند از این رو ظرفیت آنان باید احصا و بهره برداری شود.

قوام شهیدی با بیان اینکه ظرفیتی برای استفاده از ایرانیان خارج از کشور و تکریم آنان باید ایجاد شود، افزود:به دلایل مختلف افتراقی بین ایرانیان خارج از کشور در گذشته وجود داشت و از این ظرفیت ها استفاده لازم نشد.

دبیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، تشکیل فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس شورای اسلامی را اقدام مناسبی خواند وگفت: از آنجا که قوه مجریه به تنهایی نمی تواند همه نیازهای ایرانیان خارج از کشور را برآورده کند لذا با تشکیل این فراکسیون ، کمبود و نقیصه های موجود در این زمینه مرتفع خواهد شد.

وی ، تهیه سند راهبردی ایرانیان خارج از کشور را از دیگر اقدامات خوب انجام شده عنوان کرد و گفت: اگر این سند راهبردی با کمک دستگاه های مختلف و به ویژه مجلس نهایی شود ، فضای آرام و خوبی به منظورخدمت رسانی به ایرانیان خارج از کشور فراهم خواهد شد.

دبیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور خاطرنشان کرد: هرکشوری در دنیا برای مهاجرانش هم اعتبار قائل است و هم دستگاه مستقلی دارد که آن دستگاه در جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی ایرانیان خارج از کشور است که به پنج تا هفت میلیون ایرانی در خارج کشور ، خدمت رسانی می کند.

اجتمام(3)**9317/9185*1580

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا