گوناگون

قوه قضاییه با زمین خواران و متجاوزین به جنگل ها برخورد قاطع می کند

بگزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به گرگان،حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان انگیزه خود از سفر به این استان را اظهار همدردی با مردم آسیب دیده در سیل اخیر و خدا قوت گویی به مسوولین عنوان کرد و افزود:طبق قانون اساسی قوه قضاییه مسوولیت صیانت از حقوق عامه را بر عهده دارد و این مساله مختص به سیل اخیر نیست.در دوره اخیر رییس قوه قضاییه تاکید دارد درجهت منافع و حقوق عمومی وارد شویم تا اگر تکلیفی درجایی روی زمین مانده بررسی شود.

محسنی اژه ای با بیان اینکه با پیشرفت امکانات و دست یافتن بشر به بسیاری از علوم و فنون و تجهیزات خسارت های ناشی از بلایای طبیعی می توان هزینه کمتری داشت افزود: در برخی از موارد پیش بینی و سپس پیشگیری می تواند خسارت های ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را کاهش دهد و اقدامات پیشگیرانه باید به صورت بلندمدت و میان مدت در طرح های جامع لحاظ شود.

دادستان کل کشور با تاکید براینکه مردم ما شایستگی و لیاقت خدمت را دارند گفت: اگر کمک مردم نبود جمهوری اسلامی ایران امروز در جایگاه کنونی قرار نداشت و مردم همواره مسوولان و نظام و کشور را در مسائل مهم و حساس یاری کرده اند.

محسنی اژه ای با بیان اینکه در دیدارهای صورت گرفته تجاوز به حریم رودها و رودخانه ها و تخریب جنگل ها از جمله مسائل مطرح در به وجود آمدن خسارت های ناشی از سیل اخیر در دو استان مازندران و گلستان بوده است گفت: باید این موارد بررسی و مشخص شود چه مقدار از آنها در به وجود آمدن خسارت های ناشی از سیل اخیر دخیل بوده است.

دادستان کل کشور بر فرهنگ سازی و تبیین مسائل برای مردم به منظور جلوگیری از تخریب جنگل ها و تجاوز به حریم رودخانه ها اشاره کرد و گفت: مگر هر کسی سند دارد می تواند هر کاری با ملک خود انجام دهد بنابراین ما باید مسائل را برای مردم تبیین کنیم تا آنها با ما همکاری داشته باشند.

محسنی اژه ای بر عزم جدی دستگاه قضایی برای برخورد با زمین خواران و متجاوزین به جنگل ها اشاره کرد و گفت: ما نمی گوییم مطلقا از جنگل استفاده نشود اما باید استفاده از منابع طبیعی به گونه ای باشد تا خسارت به بار نیاورد.

وی به جمع بندی خود از سفر دو روزه به مناطق سیل زده استان های مازندران و گلستان پرداخت و گفت: از زمانی که این حادثه واقع شد خوشبختانه مسوولان استانی ذیربط به جد وارد قضیه شده اند و همه توان و امکاناتی را که در اختیارشان بوده برای کاهش خسارات به کار برده اند.

دادستان کل کشور یادآور شد:هنوز جا دارد از ظرفیت های موجود برای پیش بینی و پیشگیری استفاده شود به طوری که اگر بیشتر پیشگیری شود بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

محسنی اژه ای از استاندار گلستان خواست افرادی که خانه و کاشانه خود را بر اثر سیل از دست داده اند در اولویت نخست رسیدگی قرار گیرند و هر چه زودتر سر و سامان یابند.

وی به یکی از روستاهای استان گلستان که بر اثر رانش زمین خانه مردم تخلیه شده و به طور موقت در چادرهای هلال احمر اسکان یافته اشاره کرد و گفت: از استاندار گلستان خارج از شخصیت حقوقی خود تقاضا دارم هر چه زودتر به مشکل مردم این روستا رسیدگی شود.

اجتمام(3)**9140**م.ب**1856

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا