گوناگون

كلينيك كسب و كار در يزد راه‌اندازي مي‌شود/ جذب 5هزار دانشجو در برنامه 5 ساله دانشگاه امام جواد(ع)

به گزارش خبرنگار مهر، غضنفر ميرجليلي امروز در نشستي خبري با اصحاب رسانه استان يزد اظهار داشت: به رغم فعاليت سه هزار و 400 كارخانه و واحد صنعتي در استان يزد و وجود بيش از 100 هزار دانشجو در اين استان، صنعت و دانشگاه دو راه مجزا را طي مي كنند و پيوند عميقي بين آنها وجود ندارد.

وي عنوان كرد: طي سال هاي اخير دانشگاه امام جواد (ع) تلاش كرده تا باني پيوند ميان صنعت و دانشگاه باشد و گام هاي موثري در اين زمينه برداشته كه از آن جمله مي توان به انعقاد قرارداد با خانه صنعت، معدن و تجارت اشاره كرد.

ميرجليلي همچنين تاسيس كلينيك كسب و كار را نيز از ديگر راه هاي برقراري ارتباط ميان صنعت و دانشگاه برشمرد و يادآور شد: پيگير راه اندازي كلينيك كسب و كار در اين استان هستيم و قرار است با همكاري اتاق بازرگاني ايران، اين كلينيك راه اندازي شود.

IMG21515497

قائم مقام موسسه آموزش عالي امام جواد (ع) خاطرنشان كرد: كلينيك كسب و كار مركزي براي تبادل نظر دانشگاه، صنعت و جامعه خواهد بود و مي تواند گامي موثر در پيوند عميق تر دانشگاه و صنعت باشد.

فارغ التحصيلان نبايد دغدغه خانواده باشند بلكه بايد اميد كارآفريني كشور باشند

وي تصريح كرد: هدف ما تربيت دانشجويان كارآمد و كارآفرين است تا بعد از فارغ التحصيلي دغدغه والدين و خانواده هاي خود نباشند بلكه خود اميدي براي كارآفريني باشند.

ميرجليلي بيان كرد: جامعه ما اكنون با ازدياد تحصيل كرده هاي بيكار مواجه است زيرا كمتر به مهارت آموزي و كارآفريني توجه شده و اين ديدگاه بايد تغيير كند.

وي خاطرنشان كرد: موسسه آموزش عالي امام جواد(ع) نيز با اين ديدگاه فعاليت خود را آغاز كرده كه جواناني داراي مهارت تحويل بازار كار و اجتماع دهد و محوريت آن بر ارائه مدرك نيست بلكه با ايجاد شركت هاي دانش بنيان و ارتباط با صنايع به دنبال تقويت روحيه كارآفريني دانشجويان است.

تاسيس باشگاه كارآفريني در دانشگاه امام جواد (ع) يزد

قائم مقام موسسه آموزش عالي امام جواد (ع) تصريح كرد: اين موسسه در برنامه هاي آكادميك خود تابع وزارت علوم،‌ تحقيقات و فناوري است اما در كنار آن باشگاه كارآفريني را نيز در اين دانشگاه تاسيس كرده است.

رئيس هيئت مديره دانشگاه امام جواد(ع) يزد نيز در اين نشست با اشاره به اينكه اين دانشگاه فعاليت رسمي خود را از سال 1384 با حدود هشت دانشجو آغاز كرده است، افزود: در حال حاضر دو هزار و 200 دانشجو در 17 رشته كارشناسي، 11 رشته كارداني و چهار رشته كارشناسي ارشد در اين دانشگاه مشغول تحصيل هستند.

IMG21515891

محمدعلي وحدت عنوان كرد: در اين دانشگاه مجوز راه اندازي يك رشته در مقطع كارداني به كارشناسي، دو رشته كارشناسي ارشد و سه رشته كارشناسي براي سال جاري اخذ شده است كه بر اين اساس رشته هاي صنايع و بازرگاني با گرايش مديريت مالي در مقطع كارشناسي ارشد، روانشناسي،‌ گرافيك و مرمت و ترميم بناهاي تاريخي در مقطع كارشناسي و طراحي دوخت و لباس در مقطع كارداني به كارشناسي از تحصيلي آينده دانشجو مي‌ پذيرد.

هزينه هر ترم تحصيل در دانشگاه امام جواد بين 400 تا 450 هزار تومان است/ تحصيل رايگان رتبه هاي بالاي كنكور

وي عنوان كرد: هزينه هاي تحصيل در دانشگاه امام جواد (ع) يك دوم دانشگاه آزاد و يك سوم پرديس هاي دولتي است و هزينه تحصيل براي هر دانشجو در هر ترم به طور ميانگين بين 400 تا 450 هزار تومان تمام مي شود كه وام هاي دانشجويي نيز از سوي اين موسسه براي تحصيل و خوابگاه به دانشجويان ارائه مي شود.

وحدت ادامه داد: دانشجويان ممتاز و داراي رتبه هاي بالاي كنكور نيز مي توانند از تحصيل رايگان در اين دانشگاه برخوردار شوند ضمن اينكه دانشجويان رتبه هاي اول تا سوم اين دانشگاه در مقاطع مختلف تحصيلي از درصدهاي بالاي تخفيف شهريه برخوردار خواهند شد.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد چشم انداز پنج ساله دانشگاه امام جواد (ع) نيز اظهار داشت: موسسه آموزشي امام جواد (ع) به دنبال تبديل شدن به يك دانشگاه برتر استاني، برجسته ملي و فعال بين المللي است.

وحدت خاطرنشان كرد: ارتقا كمي و كيفي خدمات علمي، آموزشي و فرهنگي، تقويت مهارت هاي مورد نياز بازار كار و تقويت روحيه كارآفريني در دانشجويان، ارتقا شاخص هاي پژوهش، فناوري و نوآوري در مجموعه و دستيابي به موفقيت هاي بين المللي و ملي نيز از اهداف و برنامه هاي اين دانشگاه است.

افزايش ظرفيت دانشجو تا پنج هزار نفر در چشم انداز پنج ساله

وي همچنين تصريح كرد: در پنج سال آينده، ظرفيت جذب دانشجو را به پنج هزار نفر خواهيم رساند و به دنبال جذب دانشجوي بيشتر نيستيم بلكه به دنبال تكميل ظرفيت و سپس ارتقا خدمات آموزشي و كارآفريني هستيم.

رئيس هيئت مديره دانشگاه امام جواد(ع) يزد تصريح كرد: ما به دنبال رقابت با دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتي شريف و امثال آنها نيستيم بلكه به دنبال رقابت با دانشگاه هاي غيرانتفاعي كشور هستيم و تلاش مي كنيم در اين زمينه به رتبه برتر در كشور دست پيدا كنيم.

IMG21515094

وحدت با اشاره به نحوه ورود به دانشگاه امام جواد(ع) اظهار داشت: افرادي كه داراي ديپلم نظري هستيد در همه رشته ها به جز صنايع مي توانند در پروفايل اين دانشگاه ثبت نام كنند و بدون كنكور وارد دانشگاه شوند اما ديپلمه هاي فني بايد در آزمون سراسري شركت كنند.

تلاش براي جذب دانشجويان بومي در دانشگاه امام جواد(ع)

وي از تلاش براي جذب دانشجويان بومي خبر داد و اظهار داشت: جذب دانشجوي بومي هم مشكلات دانشجويان و خانواده هاي آنها و هم مشكلات جامعه را كاهش مي دهد ضمن اينكه به ماندگاري استعدادهاي استان در يزد كمك مي كند.

معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه امام جواد(ع) يزد نيز در اين نشست با برشمردن برخي از فعاليت هاي اين دانشگاه در حوزه هاي علمي و فرهنگي اظهار داشت: اين دانشگاه با 2 هزار و 95 دانشجو، 44 عضو هيئت علمي در فضايي به وسعت 8 هزار مترمربع فعاليت مي كند.

محمد سپهر، خوابگاه هاي خواهران و برادران، مركز كارآفريني، سالن هاي كنفرانس، سايت هاي كامپيوتر، كتابخانه با بيش از 18 هزار جلد كتاب، آتليه هاي معماري، سمعي و بصري، آتليه هاي عكاسي و چاپ، كارگاه هاي مجهز طراحي و دوخت، آزمايشگاه شبكه، مركز فناوري اطلاعات، سالن هاي مطالعه، سيستم هاي اتوماسيون آموزش دانشجويي، بوفه دانشجويي، انتشارات، سالن هاي ورزشي خواهران و برادران، سلف سرويس و اتوماسيون تغذيه و … را بخشي از امكانات اين دانشگاه برشمرد.

وي يادآور شد: اين دانشگاه در مقطع تحصيلات تكميلي در رشته هاي آموزش و بهسازي منابع انساني، مهندسي صنايع و مديريت سيستم و بهره وري دانشجو پذيرش كرده است.

سپهر همچنين حسابداري، مديريت امور بانكي، مديريت صنعتي، مديريت بازرگاني، مترجمي زبان آلماني، آموزش زبان انگليسي، امور مالي و مالياتي، امور اداري، كودكياري و … را از رشته هاي دانشكده علوم انساني اين دانشگاه برشمرد.

وي ادامه داد: در دانشكده فني و مهندسي نيز رشته هاي مهندسي صنايع، مهندسي فناوري اطلاعات، مهندسي كامپيوتر در گرايش نرم افزار، نقشه كشي و طراحي صنعتي، نقشه برداري و … راه اندازي شده است.

IMG21520174

دانشجويي و فرهنگي دانشگاه امام جواد (ع) يزد همچنين با اشاره به فعاليت دانشكده هنر در اين دانشگاه اظهار داشت: در اين دانشكده نيز رشته هاي مهندسي معماري، طراحي لباس، طراحي و دوخت و گرافيك تدريس مي شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه برگزاري همايش ملي معماري هر سال يكي از مهمترين برنامه هاي دانشجويي در اين دانشگاه است، اظهار داشت: امسال نيز اين برنامه در آبان ماه با حضور 48 دانشگاه در يزد برگزار خواهد شد.

در ادامه اين بازديد خبرنگاران از كارگاه طراحي و دوخت بازديد كردند.

————–

عكس: مسعود ميرجليلي

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا