گوناگون

لزوم معرفی سبک عزاداری رفسنجانی ها/ اجتماع بزرگ ضداستکباری در رفسنجان برپا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری صبح شنبه در جلسه هماهنگی برپایی مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا و روز 13 آبان در رفسنجان با تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به دو برنامه ویژه عزاداری دسته جمعی هیات های مذهبی در روز تاسوعا و روز عاشورا و گرامیداشت 13 آبان اشاره کرد و گفت: مکان تجمع این دو برنامه مسجد جامع شهرستان خواهد بود.

ملانوری به برپایی راهپیمایی 13 آبان در روز عاشورا اشاره کرد و گفت: با حضور هیئت های مذهبی این مراسم با شور و حرارت مضاعفی برگزار می شود.

وی همچنین با اشاره به پخش مراسم عزاداری مردم رفسنجان از رسانه ملی در روز تاسوعای حسینی از آماده سازی مکان برگزاری این مراسم خبر داد و افزود: معرفی سبک عزاداری شهرستان و همچنین فراهم شدن اجتماع بزرگ عزاداران شهرستان از فواید پخش سراسری مراسم ویژه روز تاسوعا است.

امام جمعه رفسنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال برنامه‌های روز 13 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است با روز عاشورای حسینی تقارن پیدا کرده است، برنامه‌های این روز به صورت منسجم و با هماهنگی مناسب و با پیام عاشورایی و استکباز ستیزی در مسجد جامع این شهرستان اجرا می شود.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور با اشاره به مناسبت های ویژه روز 13 آبان، افزود: سالروز تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 43، تسخیر لانه جاسوسی در سال 58، روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش آموز از جمله مناسبتهای این روز است که این روز را به یوم الله و روزی پراهمیت در تاریخ انقلاب اسلامی جلوه داده است.

وی با اشاره به تقارن یوم الله 13 آبان با عاشورای حسینی عنوان کرد: این دو مناسبت در کنار هم می تواند عظمت آن روز را بالا برند.

حجت الاسلام رمضانی پور از مداحان و نوحه سرایان خواست که با توجه به این تقارن به خواندن اشعاری پیرامون هر دو موضوع بپردازند و برحضور اقشار مختلف مردم رفسنجان در مراسم این روز تاکید کرد.

امام جمعه رفسنجان همچنین از قرائت بیانیه روز 13 آبان در بین نماز ظهر و عصر روز عاشورا توسط یکی از دانش آموزان شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: وجود برنامه و نظم برای انجام کار فرهنگی در شهر را برای نتیجه بخش بودن آن ضروری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان نیز در این جلسه به تشریح شرایط برگزاری مراسم ویژه روز تاسوعا و عاشورا امسال پرداخت و پیشنهاد داد تا از شاعران برجسته شهرستان برای سرودن اشعاری متناسب با روز 13 آبان و عاشورا استفاده شود.

حجت الاسلام سید محمود حسینی اظهار داشت: هدف از عاشورا و قیام امام حسین(ع) این بوده است که ما بتوانیم عاشورای زمان خود را بهتر درک کنیم.

وی با اشاره به تقارن یوم الله 13 و روز عاشورا تصریح کرد: ضروری است تا در عزاداری ها و نوحه خوانی روزعاشورا مفهوم استکبار ستیزی یوم الله 13 آبان نیز تلفیق شود.

حجت الاسلام حسینی به برگزاری یک اجتماع منجسم در این روز با حضور علما، مسئولین، مردم و هیات های مذهبی شهرستان در محل مسجد جامع شهرستان اشاره و بیان کرد: با برپایی نماز ظهر روز عاشورا در این مکان نشان داده می شود که روضه ها و عزاداری های ما مقدمه عبادت خداوند هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا