گوناگون

لزوم وجود حسگرها‌ در بخاری های گاز‌سوز ‌

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی گفت: نصب حسگرهای حساس به اکسیژن محیط بر روی بخاری‌های گازسوز الزامی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، فهیمه مهمان نواز با اشاره به آغاز فصل سرما و استفاده از بخاری اظهار کرد: در فضایی که هوای آن مورد تنفس قرار می‌گیرد 20 درصد اکسیژن مورد نیاز است و حسگر ذکر شده وسیله‌ای برای سنجش میزان اکسیژن است، به نحوی که اگر میزان اکسیژن موجود به 18درصد و یا کمتر از آن برسد، به طور خودکار گاز ورودی به بخاری را قطع می‌کند.

وی با ذکر اینکه نصب سنسور حرارتی و حسگرهای حساس به اکسیژن محیط بر روی بخاری‌های بدون دودکش و دودکش دار توسط تولید کننده اجباری است، توصیه کرد: شهروندان از خرید بخاری‌هایی که به این تجهیزات ایمنی مجهز نیستند، خودداری کنند.

وی ادامه داد: شیلنگ‌های لاستیکی که برای اتصال لوازم گاز سوز به شیر مصرف گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد، مشمول استاندارد اجباری است و در هنگام خرید باید از درج علامت استاندارد به همراه کد رهگیری، نام و علامت تجاری، ماه و سال تولید و حداکثر فشار کاری مجاز بر روی شیلنگ اطمینان حاصل کرد.

مهمان نواز بیان کرد: هر وسیله گاز سوز باید دودکش مجزا داشته باشد، همچنین لوله دودکش باید بر روی دیوار و با فاصله مناسب از پرده و پنجره قرار بگیرد و فاصله عمودی دود کش از خروجی بخاری تا خروجی نهایی حداقل سه متر و مجهز به کلاهک (اچ) باشد تا عمل خروج گازهای خطرناک ناشی از احتراق گاز طبیعی به خوبی انجام شود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا