Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرماشين

نگاهی دقیق به خودروی لندروور دیفندر P400

لندروور دیفندر P400 که مدل جدید آن به تازگی معرفی شده همچون دیگر خودروهای این کمپانی دارای ظاهری قدرتمند است. در ادامه با بررسی این خودرو با ما همراه شوید.

مشخصات لندروور دیفندر 110 P400 SE

قیمت: 79,655 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 395 اسب بخار/550 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 6.1 ثانیه
حداکثر سرعت: 208 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت در تست: 11.4 لیتر در هر صد کیلومتر

در اولین تجربه‌ای که با نسل جدید لندروور دیفندر داشتیم ناامید نشدیم و این خودرو توانست از ما هر 5 ستاره را کسب کند. آنچه بیش از همه ما را سورپرایز کرد سواری هیجان‌انگیز این خودرو (مدل تست شده از نوع دیزلی بوده است) بود؛ اما دیفندر بنزینی چه عملکردی خواهد داشت؟!

تا زمانی که بخش خودروهای ویژه‌ی جگوار لندروور روی دیفندر جدید کار کند، این مدل P400 سریع‌ترین نسخه از شاسی‌بلند مشهور بریتانیایی‌ها خواهد بود. این خودرو همچنین با دستیار هیبریدی ملایم همراه شده است. پیشرانه 6 سیلندر جدید دیفندر P400 با تکنولوژی هیبریدی ملایم عرضه شده تا پاسخ خودرو بهبود یافته و راندمان عملکردی و مصرف سوخت آن کنی بهتر شود.

دیفندر موردبحث از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی توئین اسکرول، سوپرشارژر الکتریکی 48 ولتی و استارتر سود برده و قدرت 395 اسب بخاری و گشتاور 550 نیوتون متری دارد. این قدرت منجر به شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 6.1 ثانیه‌ای می‌شود.

باتری لیتیوم-یونی 48 ولتی این خودرو کل سیستم الکتریکی را تغذیه کرده و زمانی که سرعت خودرو کاهش می‌یابد نیرو را ذخیره می‌کند. این سیستم همچنین باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود و مصرف ادعایی 11.2 لیتری آن خیلی با مصرف 8.9 لیتری مدل دیزلی فاصله ندارد.

این خودرو سواری هیجان‌انگیزتری دارد. پاسخ پدال گاز به‌طور قابل‌توجهی تیزتر بوده و سیستم هیبریدی ملایم به این کار کمک می‌کند. به این ترتیب دیفندر P400 سرزنده‌تر بوده و شتاب گیری آن نیز با صدای پرطنین‌تری نسبت به مدل دیزلی همراه است.

در پشت فرمان خبری از پدال شیفتر نیست و شاید مهندسان لندروور حس کرده‌اند این خودرو نیازی به چنین ویژگی‌ای ندارد. البته گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF دیفندر حالت دستی هم دارد. در حالت اتوماتیک به سختی می‌توان متوجه تعویض دنده‌ها شد.

پاسخ‌های تیز پیشرانه بنزینی باعث شده دیفندر هوشیارتر به نظر برسد. بدنه مونوکوک خودرو به‌طور باورنکردنی‌ای مستحکم بوده و باعث شده مهندسان در جلو از سیستم تعلیق دوبل جناغی و در عقب از سیستم چند اتصالی استفاده کنند. این نوع طراحی برای یک خودروی چهار چرخ محرک و آفرودر تا حدی کمیاب است.

دیفندر به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی استفاده کرده و نه تنها باعث بهبود عملکرد خودرو در آفرود شده بلکه باعث کاهش ارتفاع دیفندر برای دسترسی راحت‌تر به خودرو نیز شده است. این نوع سیستم تعلیق در مسیرهای سنگ‌فرش هم باعث سواری دلپذیری می‌شود.

به این ترتیب شاسی‌بلندی با ارتفاع نزدیک به دو متر عملکرد بهتری نسبت به یک شاسی‌بلند چهار چرخ محرک داشته و بیشتر شبیه مدل‌های سواری به نظر می‌رسد. دیفندر در زمان عبور از پیچ‌ها تقریباً تخت باقی می‌ماند. سواری خودرو نسبت به نسخه دیزلی اصلاً تغییری نکرده و بیشتر ارتباطی است تا ناراحت و البته میزان چسبندگی دیفندر نیز به‌طور قابل‌توجهی بالاست. فرمان هم به‌طور سورپرایز کننده‌ای واکنش می‌دهد که این هم چیزی غیرعادی برای یک شاسی‌بلند آفرودر است.

تنها نقطه‌ضعف مدل P400 حداقل در زمان فعلی این است که تنها در نسخه پرچم‌دار X عرضه می‌شود. البته مدلی که در تصاویر می‌بینید از نوع SE است. این خودرو تقریباً از تمامی آپشن ها سود برده و قیمت قابل‌توجه 79655 پوندی دارد که حدود 35 هزار پوند بیشتر از قیمت پایه دیفندر 110 است و تنها چند هزار پوند کمتر از ارزان‌ترین نسخه رنجروور می‌باشد.

دیفندر بنزینی یا دیزلی؟ تصمیم سختی است. در تجربه کوتاهی که با دیفندر P400 جدید داشتیم این خودرو هیجان‌انگیزتر ظاهر شد. اکثر افراد تحت تأثیر مصرف سوخت بهتر و قیمت ارزان‌تر مدل‌های دیزلی قرار خواهند گرفت مخصوصاً اینکه دیفندر X P400 قیمت بالایی دارد. این یک انتخاب درست است هرچند دیفندر جدید نشان می‌دهد در آینده باید منتظر مدل‌های جذاب‌تری هم باشیم.

باهم در میهن پست تصاویری از لندروور دیفندر P400 را تماشا خواهیم کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا