Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرماشين

نگاهی دقیق به نیسان کیکس SV 2020 + عکس

در این مطلب از میهن پست نگاهی دقیق به خودروی نیسان کیکس SV 2020 خواهیم داشت. خودوریی با ظاهری بی نظیر و قیمت مناسب در ادامه با ما همراه شوید.

مشخصات نیسان کیکس SV 2020

پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 125 اسب بخار/156 نیوتون متر
گیربکس: CVT، دیفرانسیل جلو
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 7.6/6.5/7.1 لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: 18870 دلار
قیمت مدل تست شده: 24810 دلار

نیسان کیکس که اخیرا فیس‌لیفت آن هم معرفی شده، تمامی مواد لازم برای تبدیل شدن به یک کراس اوور ساب کامپکت عالی را دارد. کابین جادار، تجهیزات ایمنی زیاد و قیمت پایه 18870 دلاری که جزو برجسته‌ترین ویژگی‌های این خودرو هستند؛ اما در این کلاس بسیار رقابتی، حتی کیکس خوب هم برخی نقاط ضعف را نشان می‌دهد.

یکی از این موارد مشخصات سواری خودروست که می‌توانست هیجان‌انگیزتر باشد؛ اما این کراس اوور فاقد برخی متریال سطح بالای چند رقیب است که این موضوع خود را به ویژه در تریم تست شده SV بیشتر نشان می‌دهد. همچنین طراحی ظاهری کیکس شاید باب میل همه نباشد. مشتریان خواهان چیزی چشمگیرتر همچون جوک هستند و شاید کیکس را کمی پیش پا افتاده بدانند.

فضای زیاد: کیکس کوچک شاید ابعاد ظاهری جمع‌وجوری داشته باشد اما در واقع یکی از جادارترین کابین‌ها را بین هم‌کلاسی‌های خود دارد. فضای پای جلوی این خودرو بهترین در کلاس خود بوده و فضای سر سرنشینان جلو نیز رده دوم را پس از جیپ رنگید به خود اختصاص می‌دهد. همچنین فضای موجود برای افراد قدبلند هم در جلو و هم در عقب خیلی خوب است. خودروهایی همچون تویوتا C-HR و کیا سول در مقایسه با کیکس حس تنگ بودن کابین را القا می‌کنند.

فضای بار نیز دیگر برگ برنده این خودرو است. فضای 716 لیتری پشت صندلی‌های ردیف دوم بیشترین فضا در این کلاس بوده و حتی بیشتر از مدل بزرگ‌تر روگ اسپورت می‌باشد. تنها هوندا HR-V است که به این خودرو نزدیک می‌شود. همچنین درب صندوق بزرگ و پهن باعث می‌شود بارگیری اشیا راحت‌تر صورت گیرد. در کل باید گفت شاسی‌بلند ساب کامپکت نیسان یکی از بهترین فضاسازی‌های کابین را دارد.

تجهیزات ایمنی عالی: کیکس نه تنها جزو جادارترین خودروهای کلاس است بلکه جزو ایمن‌ترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود. این خودرو تنها محصول در کلاس است که به‌صورت استاندارد با ترمز اضطراری خودکار در جلو و عقب عرضه می‌شود و همچنین جزو معدود کراس اوورهای کلاس خود با دوربین 360 درجه (در تریم SR) می‌باشد. کیکس همچنین امتیاز ایمنی Top Safety Pick را کسب کرده است. اگر ایمنی یک خودرو اولویت زیادی برای شما دارد، کیکس این انتظار را برآورده کرده است.

قیمت مناسب: شما می‌توانید این خودرو را با قیمت 18870 دلار بخرید. کیکس ارزان‌ترین خودروی کلاس نبوده و هیوندای Venue و کیا سول قیمت پایه کمتری دارند اما حتی نسخه کاملاً مجهز SV حاضر در تست نیز تنها 24810 دلار قیمت می‌خورد. از جمله آپشن های این خودرو می‌توان به سیستم صوتی راکفورد، پکیج الکترونیک کابین شامل نورپردازی، چراغ داخل درب‌ها و آینه وسط بدون فریم، رینگ‌های 17 اینچی مشکی، بدنه دو رنگ و… اشاره کرد.

سواری نه چندان جالب: نیسان کیکس از پشت فرمان کاملاً بی حاشیه و سربه‌زیر است. پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری 122 اسبی خودرو فقط کافی حس می‌شود و گیربکس CVT نیز اصلاً جالب نیست و در سرعت‌های بالا صدا تولید می‌کند. سیستم تعلیق نیز نرم بوده و اگرچه باعث ایجاد راحتی می‌شود اما سواری خیلی جالب ارائه نمی‌دهد. اگر خواهان خودرویی هیجان‌انگیزتر هستید می‌توانید هیوندای کنا یا تویوتا C-HR را انتخاب کنید.

متریال ارزان‌قیمت در کابین: ما انتظار کیفیت یک خودروی لوکس را در این کلاس نداریم اما حتی نیسان کیکس نسبت به کلاس خودش نیز درخشان ظاهر نشده است. پلاستیک‌های سخت زیادی در پانل درب‌ها و دکمه‌ها وجود دارد. صندلی‌های پارچه‌ای مدل تست شده نیز احساس کیفیت زیادی را منتقل نمی‌کنند؛ و برای به دست آوردن چیزهایی همچون دوخت های صندلی، فرمان چرمی و… باید مدل فول SR را انتخاب کنید.

استایل دو قطبی: نیسان کیکس ظاهر خوبی دارد اما نسبت به ظاهر جنجالی جوک می‌توان طراحی آن را کسل کننده دانست؛ و اگرچه برخی رنگ‌های بدنه بسیار جذاب هستند اما رنگ‌های استاندارد خیلی چنگی به دل نمی‌زنند. بهتر است برخی ترکیب رنگ‌ها همچون نارنجی سقف مشکی یا همین قرمز سقف مشکی را انتخاب کنید.

باهم در میهن پست تصاویری از نیسان کیکس SV 2020 را تماشا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا