گوناگون

لیست برنامه غذایی افراد دیابتی در ماه رمضان

IMG220146261124413963926 لیست برنامه غذایی افراد دیابتی در ماه رمضان

چه تغذیه هایی برای بیماران دیابتی درماه رمضان مفید است؟برای برطرف کردن گرمی و التهاب و تشنگی افراد دیابتی چه مواد غذایی بهتر است؟دکتر غلامرضا کرد افشاری استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران پاسخ این سوالات را به شما میدهند


به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام: استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران، گفت: بیماران دیابتی می‌توانند در وعده‌های افطار و سحر از خورشت‌ها و غذاهایی که در آنها از گوشت بره، جوجه مرغ به اضافه سبزیجات تهیه شود استفاده کنند.

دکتر غلامرضا کرد افشاری افزود: این بیماران باید سوپ یا آش حاوی جو، گشنیز، اسفناج، کدو، شلغم، زرشک و آلو استفاده کنند و به عنوان چاشنی به غذاها آبغوره بدون نمک، آبلیموی تازه، سماق یا تمرهندی اضافه کنند.

وی با بیان اینکه شیرینی جات مصنوعی استفاده از عسل و رب سیب به این بیماران توصیه می شود، ادامه داد: بهترین میوه ها برای این بیماران سیب رسیده شیرین، گلابی، انار، تمرهندی، آلو، زردآلو و شاهتوت است که بیماران می توانند از آب میوه های فوق نیز استفاده کنند.

به گفته وی؛ ماهی و غذاهای دریایی به علت وجود امگا ۳ و چربی‌های غیراشباع در بهبود دیابت و عوارض آن مفید هستند، گشنیز تسکین دهنده صفرا و برطرف کننده التهاب و تشنگی است.

این متخصص طب سنتی گفت: اثر گشنیز بر افزایش ترشح انسولین از پانکراس، پایین آوردن قندخون، بهبود لیپید پروفایل و جلوگیری از بروز عوارض قلبی – عروقی در بیماری دیابت بیان شده است.

کردافشاری، ادامه داد: همچنین اثرجو در پایین آوردن قندخون و افزایش حساسیت بافتی به انسولین به اثبات رسیده و اسفناج با طبیعتی سرد و تر برطرف کننده گرمی و التهاب و تشنگی بوده و ملین طبع است و هضم سریعی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا