گوناگون

مادری که چگونگی شهادت فرزندش را دید

81211792 5779194

عبدالله یوسفی برادر شهید روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: مادرم پس از مشاهده این صحنه فریاد زد که ابراهیم من شهید شد.

وی افزود: هیچ یک از هشت برادر و خواهر این شهید، حرف های مادر را باور نکردند ولی پس از گذشت چهار روز آیین تشییع این شهید والا مقام برگزار شد.

وی گفت: ابراهیم کوچکترین پسر عضو خانواده بود ولی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره این شهید، همواره از وی به عنوانˈبزرگ مرد کوچکˈ یاد می شود.

وی افزود: در وصیت نامه شهید، احترام به پدر و مادر و نیز دعا برای سلامتی و پیروزی رزمندگان مورد تاکید قرار گرفته است.

یوسفی با بیان این که برادرم یک ورزشکار و پهلوان به مفهوم واقعی بود، گفت: گذشت، جوانمردی، فتوت و مردمداری او چنان شاخص بود که در بین خویشاوندان و اهالی روستا زبان زد خاص و عام بود.

وی گفت: به یاد دارم در دوران خدمت سربازی و در مسابقات سربازان استان در شهر تربت حیدریه رتبه نخست دو و میدانی را کسب کرد که به دنبال آن 15 روز مرخصی تشویقی به او دادند و برادرم از فرمانده خود تقاضا کرد این مرخصی را بین او و نفرات دوم و سوم تقسیم کنند.

یوسفی در خصوص نحوه به شهادت رسیدن برادرش و چگونگی مطلع شدن خانواده از این عروج معنوی اظهار داشت: برادرم در عملیات بیت المقدس و در جریان آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید و بعد از شهید شدن، یکی از گزارشگران صدا و سیما با خون وی بر روی آستین پیراهنش چنین می نویسد: ˈاینان فاتحان خرمشهر هستندˈ که با همین لباس دفن شده اند.

امروز مردم خراسان جنوبی و بخصوص اهالی روستای ˈسرپرچˈ در دو کیلومتری شهر خوسف که زادگاه ابراهیم است، وقتی نام شهید یوسفی را می شنوند، به یاد و احترام این شهید والا مقام تمام قد می ایستند و برای وی فاتحه اخلاص قرائت می کنند. 666 /110

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا