گوناگون

مجلس برای افزایش اعتبارات حوزه گردشگری اعلام آمادگی کرده‌است

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا پشنگ در جمع خبرنگاران  در خصوص تاثیرات معماری بر گردشگری پایدار اظهار کرد: معماری سنتی معمولا از عوامل اصلی جذب گردشگر به شمار می رود و گردشگران از نقاط مختلف دنیا حاضرند با صرف هزینه های زیادی برای بازدید از آثار باستانی کشورهای مختلف هزینه صرف کنند.

وی افزود: بنابراین با توجه به ظرفیت خوب معماری باستانی و همچنین معماری ایرانی – اسلامی که در کشور ما وجود دارد، می توان با حفظ و حمایت از این نوع معماری پای گردشگران از نقاط مختلف دنیا را به کشورمان باز کنیم و از این راه در آمد خوبی را هم به دست بیاوریم.

دبیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزاری چنین همایش هایی را برای معرفی ظرفیت های عرصه معماری و گردشگری بسیار مفید دانست و تصریح کرد: همایش معماری و توریسم” و می تواند در تبیین ارتباط میان معماری و گردشگری مفید باشد و سطح آگاهی عمومی را نسبت به این مسئله بالا ببرد.

پشنگ با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه حمایت از معماری سنتی و رشد گردشگری بسیار لازم و ضوروری است، تاکید کرد: در شرایط حاضر دولت توانایی حمایت لازم از معماری سنتی و بهره برداری از آن در عرصه گردشگری را ندارد، بنابراین باید با برگزاری چنین همایش هایی شرایط را برای ورود بخش خصوصی به این عرصه فراهم کرد تا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیشتر نقش نظارتی را در این حوزه بر عهده بگیرد.

وی صنعت گردشگری ما را دارای ظرفیت عظیمی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی دانست و گفت: صنعت گردشگری کشور با توجه به قدمتی که کشور ما دارد، ظرفیت عظیمی دارد که هم سرمایه های خارجی و هم سرمایه های داخلی را به سمت خود جذب کند بنابراین مسئولین این حوزه باید با توجه به این ظرفیت برنامه ریزی لازم را برای بهره برداری بیشتر انجام دهند.

دبیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای افزایش اعتبارات حوزه گردشگری گفت: مجلس این آمادگی را دارد که در حوزه گردشگری و صنایع دستی با افزایش اعتبارات حمایت لازم را از دولت انجام دهند تا خدمات در این حوزه به حد مطلوب برسد و در سال های آینده بتوانیم در حوزه گردشگری و حمایت از میراث فرهنگی جهش خوبی را داشته باشیم.

دومین همایش بین المللی معماری و توریسم 8 و9 خرداد ماه سال جاری در سالن همایش های صدا و سیمای خراسان رضوی(مشهد مقدس) برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا