همه ساله محبوب ترین برند خودرو جهان بر مبنای اطلاعات خاصی معرفی می شود .که در این میان و بر اساس مطالعه ای جدید، تویوتا بیشتر از هر برند خودروساز دیگری در جهان ، در گوگل جستجو شده است . با وجود اینکه این برند اخیراً لقب بزرگ ترین خودروساز جهان را به رقیبش، فولکس واگن واگذار کرده است ،اما همچنان از نظر موتور جست و جوگر گوگل محبوب ترین برند در آمریکا، چین، استرالیا و بخشهایی از آفریقا محسوب میشود. در ادامه با میهن پست همراه شوید.
برای اعلام محبوب ترین برند خودرو جهان ، شرکت آمریکایی قطعات خودروی کوییککو (Quickco)، این آمار را از ۱۹۳ کشور جهان تهیه کرده است که برند تویوتا در ۷۴ کشور ، بیشتر از همه در گوگل سرچ شده است ، درحالیکه BMW با بیشترین سرچ در ۵۱۱ کشور در رتبه بعدی قرار دارد. هیوندای نیز با محبوبیت در ۱۷۷ کشور در جایگاه سوم ایستاده است.
محبوب ترین برند خودرو جهان در حالی مشخص شده است که آمار منتشره بالا نشان میدهد که محبوبیت خودروسازان در دنیای مجازی لزوما ارتباطی با کشور سازندهی آنها ندارد. تنها کشورهای آلمان (بیامو)، فرانسه (رنو)، سوئد (ولوو) و ایتالیا (فیات) در این آمار از محصولات وطنی خود حمایت کردهاند.
جالب است بدانید در تجزیه و حلیل داده ای مربوز به مشخص شدن محبوب ترین برند خودرو جهان ،در مقام مقایسه ، هیوندای در صدر جست و جوهای مردم کره جنوبی نبوده است، بلکه کاربران اینترنتی این کشور بیشتر به سراغ برند BMW رفتهاند. این خودروساز آلمانی در جستوجوهای مردم ژاپن نیز پرطرفدار است. درحالیکه شرکتهای هوندا و سوزوکی از اقبال چندان بالایی برخوردار نبودهاند. در عوض هوندا محبوبترین برند خودرویی ایالاتمتحده در سال 2017 بوده است.
برند بریتانیایی جگوار تنها در کشور بلیز در منطقهی آمریکای مرکزی پرطرفدار بوده است. برند مینی کوپر نیز در کشورهای لائوس، نپال و یمن مخاطب اینترنتی بالایی داشته است. تنها یک کشور یک ابر خودرو را در صدر جستوجوهای خود قرار داده است. مردم نیجریه از میان تمامی برندها علاقهی بیشتری به برند بوگاتی داشتهاند.
در پایان باید گفت که در مطالعه برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص معرفی محبوب ترین برند خودرو جهان کشورهایی همچون کرهی شمالی، ایران و کوبا که دسترسی به اطلاعات در آنها دشوار است را باید منفی کرد. کوییککو همچنین خاطرنشان میکند اگر چه این برندها در صدر جستوجوهای گوگل قرار داشتهاند، اما لزوماً تمامی مردم یک کشور خاص به دنبال چنین برندی نیستند. برای مثال، کشورهای کمجمعیتی مثل جزایر مارشال و یا مغولستان میتوانند اطلاعات غلطی از علاقهی مردم خود به یک برند خاص مخابره کنند.