Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

محله بشیکتاش استانبول را تماشا کنید + عکس

محله بشیکتاش استانبول به عنوان یکی از قدیمی ترین محله های این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب از میهن پست به معرفی این مکان خواهیم پرداخت. برای تماشای تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با ما همراه شوید.

محله بشیکتاش استانبول یکی از قدیمی ترین مناطق در استانبول است . اگر قصد سفر به استانبول را دارید توصیه می کنیم حتما به این محله سری بزنید و از فضای سنتی محله لذت ببرید. در ادامه هر آنچه که درباره محله بشیکتاش استانبول لازم است بدانید را برایتان شرح می دهیم.

در دوره ی حکمرانی بیزانس نام بشیکتاش دیپلوکیونیون بود . در آن زمان این محله خارج از دیوار شهر به عنوان یک روستای کوچک شناخته می شد و جمعیت کمی داشت. در زمان حکومت عثمانی این محله به یک مکان ایده ال برای پهلوگرفتن قایق ها تبدیل شد و نام آن به بشیکتاش تغییر کرد.

بیشتر مردم خانه های خود را در این محله ساختند و ثروتمندان کاخ ها و شکارگاه های خود را در بشیکتاش بنا کردند. در طول قرن ۱۸، امپراتوری عثمانی ساخته شد و کاخ دولما باغچه که مرکز مدیریت بود در بشیکتاش تاسیس شد، این محله رشد کرد و تبدیل به یک منطقه برجسته شد.

گشت و گذار در بازار محلی بشیکتاش را از دست ندهید

اگر علاقه مند به گردش در بازارهای شلوغ و قدیمی هستید حتما در بازار محلی بشیکتاش قدم بزنید. این بازار در نزدیکی موزه ناوال قرار دارد و می توانید در بازار محلی بشیکتاش انواع لباس، پوشاک، سبزیجات تازه و میوه با قیمت ارزان تهیه کنید .

کلیساها و مساجد بشیکتاش را تماشا کنید

۱۳ کلیسا و ۲۸ مسجد مربوط به قبل از قرن بیستم بوده و تنوع دینی منطقه را نشان می دهند. در آرناووتکوی، کلیسای ارتدوکس یونانی تاکسیارخیس با وجود بسیاری از بلایای طبیعی و بازسازی در طول سالها هنوز به روی عموم باز است. دو مناره، مسجد اورتاکوی در قرن ۱۸ میلادی، معماری احیای باروک را به نمایش می گذارد و یک مکان برجسته ی نمادین است.

بازدید از  موزه نیروی دریایی استانبول در بشیکتاش

موزه نیروی دریایی در سال ۱۹۶۱ تاسیس شد و در زبان ترکی، موزه دنیز نامیده می شود. در این موزه بزرگ ترین اشیا و وسایل مربوط به نیروی دریایی، قایق های جنگی سلطان های عثمانی، نمایشگاه مبارزات و نبرد های دریایی، ماکت های مختلف کشتی، توپ های جنگی، تجهیزات و ابزارآلات دریانوردی نگهداری می شود. همچنین می توانید روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر به تماشای آثار دریایی و نظامی بپردازید.

باهم در میهن پست تصاویری از محله بشیکتاش استانبول را تماشا خواهیم کرد.

منبع: wikipedia

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا