گوناگون

مدارس کشور با کمبود نیروی مشاور مواجه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم عيسي مراد ظهر سه شنبه در همايش بهداشت و روان كه در محل تالار حافظ بجنورد برگزار شد، با بیان این که باید باورهاي غلط حوزه تربيت و مشاوره شناسايي شود، اضافه کرد: مشاوران و مربيان در مدارس با نسل آینده کشور در ارتباط هستند از اين حهت بايد باروهاي غلط اين حوزه را به خوبي شناسايي كنند.

وي تصريح كرد: يك مشاور در مدرسه بايد براساس نظام تعليم و تربيت روز دنيا مشاوره دهد و اگر مشاوران از علم روز دنیا عقب باشند نمی توانند تأثیرگذاری مناسبی داشته باشند.

اين مقام مسئول گفت: تمامي مشاوران باید با نگرش مثبت خود به دانش آموزان كمك كنند تا نيازها و نگراني آنها در بخش هاي مختلف مرتفع شود.

عيسي مراد با بيان اينكه در حوزه مشاوره از دو نظام جامع تربيت و نظام جامع مشاوره در سند تحول بنيادين استفاده مي شود، اظهار داشت: در نظام جامع تربيت بايد انسجام بخشي صورت گيرد؛ تا تمامی فعاليت هايي كه در حوزه تربيت انجام مي شود اثر گذار باشد.

وي با تاكيد براينكه دانش آموزان در بسياري از آسيب هاي رواني و فرهنگي دچار ايراد شده اند گفت: بايد مشاوران نيازهاي دانش آموزان را متناسب با سن آنان تعريف كنند تا آسيب هاي رواني و فرهنگي آنان رفع شود.

وي دغدغه حوزه مشاوره و امور تربيتي در وزارت آموزش و پرورش را جلوگيري از كاهش مشاوران و مربيان اعلام كرد و با اشاره به کمبود نیروی مشاور در مدارس کشور، افزود: باید در حوزه تربيتي آموزش و پرورش تقویت نیروی انسانی صورت گیرد.

مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي نيز در ادامه اين مراسم حضور تمام وقت مشاوران در مدارس را يك ضرورت دانست.

سيد محمد لنگري  با بیان این که امروز ضرورت حضور دو يا سه مشاور در مدارس استان به خوبي احساس مي شود، افزود: حضور يك مشاور در مدرسه لازم و ضروري بوده تا دانش آموزان به راحتي مشكلات خود را مطرح و رفع كنند.

وي با اشاره به اينكه آسيب هاي اجتماعي در جامعه وجود داشته و این موضوع قابل کتمان نیست، اظهار داشت: نمي توان اين آسيب ها ناديده گرفت و در هر مدسه اي اين آسيب ها به خوبي احساس مي شود.

مديركل آموزش و پرورش استان تصريح كرد: بايد به بحث بازآموزي آموزش در حوزه هاي مختلف توجه داشت به طور مثال در حوزه پرورشي بايد از نيروهاي متخصص استفاده شود تا يك فرهنگ به خوبي نهادينه شود.

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری حدود 168 هزار دانش آموز در دو هزار مدرسه خراسان شمالی مشغول تحصیل هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا