گوناگون

مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان: آماده سوآپ قراردادهای نفتی هستیم

81212716 5780920

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈفردین چراجیˈ عصر دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران گیلان افزود: به دنبال این هستیم که سوآپ فرآورده های نفتی در استان را از طریق بندرانزلی انجام دهیم.

وی افزود: شرکت های سوآپ کننده می توانند بنزین یا نفت گاز را در بندرانزلی به ما تحویل دهند و در هر جایی از کشور که بخواهند، فرآورده مورد نظر را تحویل دهیم.

وی جلوگیری از هزینه های اضافی، رونق اقتصادی و اشتغالزایی را از مزایای سوآپ عنوان و اظهار کرد: مزایای سوآپ زیاد است و شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان و استانداری به جد به دنبال آن هستیم.

به گزارش ایرنا، سوآپ واردات فرآورده در یک نقطه مرزی کشور و مصرف آن در داخل و در قبال آن صدور فرآورده با همان مشخصات از مرز خروجی دیگر است.

** مصرف بیش از چهار میلیون و 150 هزار لیتر فرآورده های نفتی در گیلان

وی اظهار کرد: در حال حاضر روزانه دو میلیون و 600 هزار لیتر بنزین، 400 هزار لیتر نفت سفید و یک میلیون و 150 هزار لیتر نفت گاز در استان گیلان مصرف می شود.

چراجی با مقایسه مصرف فرآورده های نفتی در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته تصریح کرد: در فصل بهار سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مصرف بنزین سوپر 78 درصد افزایش، بنزین معمولی یک درصد کاهش، نفت سفید یک درصد کاهش و نفت گاز دو درصد افزایش داشته است.

وی در توضیح افزایش مصرف بنزین سوپر و نفت گاز اضافه کرد: سال گذشته به دلیل سهمیه کم، بنزین سوپر در جایگاه ها نبود و عرضه آن نیز کم بود اما اکنون که مشکلی در زمینه عرضه بنزین سوپر وجود ندارد، مصرف آن نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به دلیل ترانزیت و فرارسیدن فصل کشاورزی و نیاز ماشین آلات و ادوات کشاورزی به نفت گاز، میزان مصرف این فرآورده نفتی نیز افزایش یافته است.

چراجی درباره کاهش مصرف بنزین نیز گفت: افزایش تعداد جایگاه های عرضه سوخت طبیعی، موجب کاهش مصرف بنزین شده است.

وی در ادامه با اشاره به قدمت 70 ساله شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان گیلان اظهار کرد: این شرکت به عنوان یک شرکت خدماتی سوخت رسانی ماموریت تامین، نگهداشت و توزیع سالانه بالغ بر دو میلیارد لیتر انواع فرآورده های نفتی در گیلان و استان های همجوار را برعهده دارد.

چراجی افزود: این شرکت در استان در 9 ناحیه شامل رشت، آستارا، انزلی، تالش، فومن، صومعه سرا، رودبار، لاهیجان و رودسر و 624 باب نمایندگی فروش خدمات رسانی می کند.

به گفته چراجی، در مجموع 166 باب جایگاه تک منظوره و دو منظوره عرضه فرآورده های نفتی و سی ان جی شامل 55 باب سی ان جی ، 32 باب دو منظوره و 79 باب فرآورده نفتی در گیلان فعال است.

وی همچنین به فعالیت 111 نفت کش در استان به صورت شبانه روزی اشاره کرد.

** کیفیت بنزین عرضه شده در گیلان به میزان کیفیت یورو 4

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان کیفیت بنزینی که در گیلان توزیع می شود را در حد استاندارد یورو 4 ذکر کرد و گفت: اکنون کیفیت بنزینی که در استان توزیع می شود، مطلوب شده است.

وی در ادامه از مصرف کنندگان نفت سفید خواست که از هم اکنون نسبت به ذخیره سازی سوخت مصرفی خود در زمستان اقدام کنند تا در فصل سرما دچار مشکل نشوند.ک/2

7296/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا