گوناگون

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار: مبادلات تجاری این منطقه رشد کرد

81215813 5786314

به گزارش روزچهارشنبه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، ˈحامد علی مبارکی ˈ گفت: میزان واردات کالای تجاری بر اساس مصوبه هیات وزیران در مدت یادشده افزون بر 30 میلیون دلار، واردات وسایط نقلیه موتوری بیش از یک میلیون دلار، مواد اولیه برای مصارف واحدهای تولیدی حدود دو میلیون دلار و واردات کالای مسافری افزون بر 11 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: صادرات انجام شده در این مدت افزون بر یک و نیم میلیون دلار بوده است.

به گفته مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، واردات کالاهای تجاری عادی بند الف افزون بر 25 میلیون دلار و واردات کالاهای تجاری عادی بند ب افزون بر یک میلیون دلار بوده است.

مبارکی ادامه داد: همچنین در این مدت هفت فروند کشتی حامل هزار و 59 کانتینر وارد این منطقه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به رویکردهای اقتصادی دولت تدبیر و امید و مسوولان مناطق آزاد شاهد رشد روزافزون مبادلات اقتصادی در این مدت در منطقه آزاد چابهار بوده ایم که امید است با تکمیل زیرساخت ها، منطقه آزاد چابهار به جایگاه اصلی خود در عرصه اقتصاد ملی و بین المللی دست یابد.

کالاهای تجاری بند (الف) به آن دسته از کالاهایی اطلاق می شود که سود بازرگانی آن ها صفر بوده و در سهمیه منطقه آزاد چابهار محسوب نمی شود.

کالاهای تجاری بند (ب) به آن دسته از کالاهایی اطلاق می شود که سود بازرگانی آنها بالای صفر درصد بوده اما منطقه آزاد چابهار عوارضی از آنها دریافت نکرده و در سهمیه منظور نمی شود.

منطقه آزاد چابهار محدوده ای از شهر چابهار را شامل می شود که در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در سواحل دریای عمان واقع شده است. ک/1

س.ن1744 / 653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا