گوناگون

مدیرکل تعاون فارس:رونق اشتغال، نیازمند هماهنگی تمام دستگاهها است

81152082 5673975

به گزارش ایرنا، سهراب مختاری، دوشنبه در جلسه هماهنگی بین دستگاهی با محوریت اشتغال زایی در صنایع دستی بخصوص صنعت فرش افزود: تغییر نگاهها به صنعت فرش نیازمند فرهنگ سازی است و دستگاههای فرهنگ ساز می توانند با اتخاذ رویکردهایی، ضمن ایجاد جذابیت در صنعت فرش، در کنار فعالیت زنان و دختران در این بخش، شرایط را برای فعالیت مردان نیز فراهم کنند.

وی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت های کارگروه اشتغال استان، ضمن ساماندهی به فعالیت برخی مشاغل که ممکن است از مسیر درست خارج شده باشند، زمینه احیای برخی مشاغل که در گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته اند نیز فراهم شود.

او اظهار کرد: اولویت ما در بحث ایجاد اشتغال در استان، زمینه سازی و ایفای نقش تسهیل کنندگی برای فعالیت کارآفرینان بخصوص در حوزه صنایع دستی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: برنامه ریزی و عملکرد نامناسب طی سال های گذشته باعث شده که برغم هزینه کرد حدود 20 هزار میلیارد ریال از سال 84 تا 88، نرخ بیکاری طی این مدت از 13 و دو دهم درصد به 20 و پنج دهم درصد برسد.

مختاری، نقش آموزش و پرورش در ایجاد مهارت در دانش آموزان و اشتغالزایی را مهم توصیف کرد و گفت: آموزش و پرورش می تواند با ارائه آموزش های فرش بافی به عنوان یک صنعت کارآمد و درآمدزا، به احیای این صنعت کمک بزرگی نماید.ک/2

678/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا