گوناگون

مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی: یک سوم از زندانیان استان در داخل زندان اشتغال دارند

81192155 5745179

به گزارش ایرنا، میرعلی اکبر بنی هاشمی شامگاه شنبه در جلسه مدیران زندان های استان با امام جمعه هشترود افزود: هم اکنون بیشتر محصولات تولیدی زندانیان استان بویژه تبریز از جمله تولید 11 نوع کفش به کشورهای عراق و جمهوری آذربایجان صادر می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد و احداث کارگاه های تولیدی در زندان های شهرستان ها ضروری است، اظهار کرد: زندانیانی که در زندان فن و حرفه ای آموخته و کارت مهارت دریافت کنند، پس از خروج از زندان می توانند با گرفتن وام، در حرفه خود مشغول بکار شوند.

مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی همکاری ادارات و نهادهای دولتی با زندانیانی که پس از خروج از زندان می خواهند اشتغال داشته باشند را ضروری خواند.

بنی هاشمی خاطرنشان کرد: کمبود روحانی و فضاهای فرهنگی در بیشتر زندان های استان مشهود بوده و باید برای اصلاح تربیتی زندانیان، این کمبودها رفع شود.

وی گفت: هم اکنون بیش از 38 نوع آموزش فنی و حرفه آموزی در زندان تبریز ارایه می شود که به زودی 12 نوع آموزش کشاورزی نیز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در این زندان دایر می شود.

امام جمعه هشترود نیز در این جلسه از وضع نامطلوب زندان این شهر گلایه کرد و گفت: این زندان دور از شان زندانیان بوده زیرا محیط استراحت مناسب و محل خوبی برای اصلاح و تربیت آنان وجود ندارد و باید اقدام اساسی برای انتقال و یا ساخت زندان دیگری در هشترود انجام شود.

حجت الاسلام سیدسعید رشادی افزود: اگر مساله اشتغال و درآمد مردم حل شود به همان میزان جرم نیز در جامعه کاهش می یابد.

7486/590/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا